Szeretnéd Facebook vagy Instagram hirdetéssel elérni egy adott időszakban éppen valamilyen helyszínen, egy ottani eseményen tartózkodókat?
Mit szólnál mondjuk a foci Bajnokok Ligája döntő helyszínéhez? Mit tudnál kezdeni vele, ha elérhetnéd a stadionban tartózkodó 50-60 ezer nézőt Facebook vagy Instagram hirdetéssel?
Tudnál mit kezdeni a Sziget fesztiválon lévő fiatalok Facebook vagy Instagram hirdetéssel való elérésével?
Érdekes lehet-e a vállalkozásodnak, ha bárhol a világban elérhetnéd a szakkiállítások, vásárok, konferenciák aktuális látogatóit, rájuk célzott hirdetéssel?
Ráadásul nem azokról beszélek, akik csupán érdeklődnek az esemény iránt, hanem azokról, akik a hirdetésed futtatásakor konkrétan ott vannak fizikailag a helyszínen, az eseményen.
Ha mindez izgalmasnak látszik, olvass tovább, mutatom azokat az apró finomságokat, amiket a Facebook vagy Instagram hirdetéseddel tenned kell, és megnézünk még egy sor további felhasználási lehetőséget is.
Figyelem! Ez egy középhaladó, haladó Facebook/Instagram hirdetési technika, ennek megfelelő mélységben térek majd ki a részletekre.
Tartalom
- További ötletek mire használhatod a Facebook vagy Instagram hirdetések egyetlen konkrét épületre, helyszínre való célzását
- Facebook hirdetések földrajzi hely alapú mikro célzása – plusz apróságokkal, amiről jó eséllyel eddig fogalmad sem volt
- Hirdetés célzás egyetlen épületre
- Fejeld meg retargetinggel – még haladóbb módszerek
- Konklúzió
További ötletek mire használhatod a Facebook vagy Instagram hirdetések egyetlen konkrét épületre, helyszínre való célzását
Ott lehetsz a világon bárhol, bármilyen helyszínen, helyhez kötött eseményen a Facebook vagy Instagram hirdetéseddel, ahol az emberek mobil vagy fix internetet használnak:
- koncerten, fesztiválon
- sport eseményen
- idegenforgalmi látnivalónál
- expókon, kiállításokon, konferenciákon
- utcai rendezvényeken
- nagy munkáltatók épületében
- moziban, színházban, egyéb kulturális rendezvényen
- bevásárló központokban
- bulikon
- repülőtereken, pályaudvarokon
- egyetemeken
- sípályákon
- szállodákban
- …
A sort hosszan folytathatnám.
Bármilyen helyszínre gondolhatsz, ahol az emberek előveszik a telefonjukat vagy számítógépüket és ott Facebookoznak, Instagramoznak (vagy bármilyen olyan alkalmazást használnak, amit későbbiekben majd a Facebook megvásárol és benne Facebook hirdetéseket jelenít meg). A lehetőségek szinte korlátlanok.
Facebook hirdetések földrajzi hely alapú mikro célzása – plusz apróságokkal, amiről jó eséllyel eddig fogalmad sem volt
Azok számára, akik Facebook vagy Instagram hirdetésekkel dolgoznak, nem meglepetés, hogy lehetőségük van földrajzi helyet megadni a hirdetések célzásakor.
Szembe kell ugyanakkor nézniük azzal, hogy egy helyszínt legkisebb egy kilométeres sugarú körös pontossággal lehet kijelölni.
Ha egy fesztivál helyszínt kell elérned, ez még aránylag nem túl nagy gond, de ha egy sűrűn lakott helyen kell egy épületet meghatároznod a hirdetéshez, és nem akarod, hogy a szomszéd épületekben lévők, lakók is lássák a hirdetést, már bajban vagy.
Hirdetés célzás egyetlen épületre
Mit kell tenned, ha egyetlen épületben tartózkodók számára szeretnél Facebook vagy Instagram hirdetést megjeleníteni?
Nyisd meg a Facebookot az asztali gépeden vagy notebookodon
A mobilodon lévő Facebook alkalmazás itt most nem játszik.
A jobb felső menüben keresd meg a Hirdetések kezelése lehetőséget és kattints rá.
(Ahogy mondtam a cikk elején, itt, most nem fogok a Facebook hirdetés kezelő használatáról alapismereteket megosztani, arra találsz sok-sok leírást és tanfolyamot.)
Hozz létre egy új célközönséget
Navigálj a Facebook hirdetés kezelőben a Célközönségek létrehozásához
A cikk írásakor a bal felső menüben találod a célközönségek létrehozásához szükséges lehetőséget.
Hozz létre egy új célközönséget, aminek a típusa legyen Mentett célközönség (nem egyéni célközönség, nem hasonmás célközönség, hanem mentett célközönség).
Kifejezetten ajánlom, hogy ne akkor hozd létre a mentett célközönséget a Facebook hirdetés kezelőben, amikor a hirdetésedet, hanem már korábban.
Egyrészt legyen ideje a Facebooknak összegyűjtenie a szükséges adatokat, másrészt ha egy konkrét hirdetésnél állítod be a célközönséget, és akár véletlenül törlöd a hirdetést vagy sorozatot, akkor megy vele a beállított célközönség is.
Tervezz, készülj fel körültekintően, időben.
Hozd létre előzetesen a mentett célcsoportot, amit aztán akár több hirdetési kampányodban, hirdetésedben is használhatsz majd.
Adj nevet a célközönségednek, jellemzően az épület vagy helyszín nevét.
Állítsd be a helyszínt
A módszer szempontjából a Helyek szekció az érdekes a célzási paraméterek közül.
Mivel a mikro helyszín alapú célzás miatt eleve kis Facebook, Instagram célcsoporttal fogsz dolgozni, nem javasolom, hogy további hirdetés célzási paraméterekkel szűkítsd a célcsoportot, mert esetleg nem fogja megjeleníteni a Facebook.
A helyszín szekcióban több választási lehetőséged van.
Alapértelmezetten az Itt élő emberek választás jelenik meg.
Mivel egy eseményen lévőknek szeretnénk hirdetni az adott területen, állítsd át Itt mindenki választásra:
Itt mindenki: Olyan emberek, akiknek az otthona vagy a legutóbbi tartózkodási helye a megadott területen belül van.
Következő lépésként tudd meg a helyszín pontos címét (irányítószám, helységnév, utca, házszám szintig pontosítva) és írd be a További földrajzi helyek megadása mezőbe.
Megjelenik egy térkép és egy gombostű, amit a Facebook hirdetés kezelő hozzárendel a megadott címhez.
Zoomolj bele a térképbe, és látod, hogy milyen pontosan jelöli meg a helyszínt a Facebook.
A módszerünk legjobban akkor működik, ha a lefedendő terület egy utcai tömb szintjén meghatározható. Nem fogod tudni elkerülni, hogy az épület melletti úton elhaladó úton autózó vagy sétáló, de nem az eseményen résztvevő felhasználóknak is megjelenjen, de ennél pontosabb célzási módszert jelenleg nem ismerek.
Ha elsőre nem az épület vagy terület közepébe tette a gombostűt a Facebook, akkor szúrj le egy új gombostűt a közepébe, és az eredetit, amit a Facebook hozott létre, töröld ki.
Ennél a pontnál van egy területed, aminek a közepén van a gombostű, körülötte egy körrel, aminek a méretét meghatározhatod. Állítsd be a lehető legkisebbre, 1km-re, hacsak nem egy több hektáros fesztivál helyszínére célzol.
A legfinomabb, egyetlen épületre is alkalmas módszerről van szó, ezért használd a legkisebb sugarú kört.
Most egy nagyon fontos részlet következik:
Becsüld meg, hogy mekkora a távolság a gombostűvel megjelölt pont és a lefedni kívánt épület / terület széle között.
Tűzz le egy újabb gombostűt, ami az eredeti, körrel megjelölt terület szélétől éppen az előbb meghatározott távolságra van. Ismételd ezt meg további gombostűkkel (minimum 4-et használj, de nyugodtan lehet akár több is), az eredeti terület körül, nagyjából egyenletes eloszlásban.
Mindegyiknél állítsd a minimális 1 km-re a hatókört és, most jön egy újabb kiemelten fontos dolog, a középpontot meghatározó gombostű kivételével, minden körben lehelyezett gombostű esetén állítsd a hatókörüket Kizárt területté.
Eredményül egy egészen kicsi, nagyjából az elért épülettel megegyező területet kapsz.
Mentsd el az így meghatározott célközönséget és a Facebook elkezdi gyűjteni bele az embereket.
Hozd létre a hirdetési kampányt és indítsd el időben
Nincs más dolgod, mint a szükséges időben létrehozni és elindítani a hirdetési kampányodat, aminek a célzásakor a mentett célközönségedet kell beállítanod.
Például, ha egy stadiont határoztál meg helyszínként, a mérkőzés előtt hozd létre a Facebook hirdetés kampányt, beállítva, hogy a Facebookon vagy Instagramon akarod megjeleníteni a hirdetésedet a stadionra célozva.
A hirdetés időzítését úgy határozd meg, hogy a mérkőzés idején (előtte, alatta, kicsivel utána) fusson a hirdetés.
A módszerrel nagyon specifikus hirdetést tudsz eljuttatni az adott helyszínen és eseményen lévő embereknek. Használd bölcsen a hirdetés szövegének és kreatívjának megválasztásakor.
Simán megszólíthatod egy ipari vásár résztvevőit, elnavigálva őket a standodhoz vagy szólhatsz a hirdetéseddel egy koncerten lévő rajongókhoz.
Fejeld meg retargetinggel – még haladóbb módszerek
Ha szeretnél még egy fokozattal haladóbb módszert, használj a hirdetésben videókat vagy irányítsd a hirdetésedre kattintókat a weboldalad egy oldalára, és használj Facebook retargetinget.
Ettől kezdve később újabb Facebook vagy Instagram hirdetésekkel érheted el azokat, akik megnézték a videódat vagy a weboldaladon jártak.
Ha még ennél is haladóbb módszerre van szükséged, készíthetsz Hasonmás célközönséget olyan emberekből, akiket a Facebook a sok tízezer mért paraméter alapján hasonlóknak ismer azokhoz, akik megnézték a videódat vagy jártak a weboldaladon.
A példa kedvéért, ha egy kertészeti kiállítás látogatóinak hirdettél, akik megnézték a hirdetésben lévő videódat vagy átkattintottak a weboldaladra, akkor a Hasonmás célközönséget használva jó eséllyel elérheted az ország sok-sok más, de hasonlóan a kertészet iránt érdeklődő Facebook felhasználóját.
Konklúzió
A megismert módszerrel szinte korlátlan lehetőséget kaptál a kezedbe, hogy a világ minden, internet lefedettséggel rendelkező szegletében lévő épületekben megforduló embereknek eljuttathasd az üzenetedet Facebook vagy Instagram hirdetés formájában.
Keress helyszíneket világszerte, ahol sok ember fordul meg, és ott Facebookozik vagy Instázik, és használd ki, hogy az őket azon a helyszínen ért élményekhez, hatásokhoz köthető hirdetési élménnyel cselekvésre bírhatod őket, megismertetheted őket az üzeneteddel.