Google hirdetés könyvtár
Google hirdetés könyvtár - transparency ads center
Kezdőlap » Google hirdetés könyvtár

Google hirdetés könyvtár

Sok szempontból lehet érdekes a Google hirdetés könyvtár, a benne megjelenített aktív hirdetések tanulmányozásával.

A hirdetések átláthatósága, a biztonságos és nyílt internet érdekében senki nem tarthatja titokban, hogy mit hirdet a Google hirdetési rendszerében, és ez persze igaz a Meta: Facebook, Instagram … hirdetésekre is.

Nézzünk bele együtt, milyen információk nyerhetők ki bárki számára a Google hirdetéseiről.

Hol található a Google hirdetés könyvtár?

A Google hivatalos hirdetés könyvtárát Google Ads Transparency Center néven találod meg, ide kattintva.

google hirdetés könyvtár: google transparency ad center

A Google-tól megszokott egyszerű kereső felületen beállíthatod, hogy

  • mikori hirdetésekre vagy kíváncsi
  • milyen ország felhasználói számára megjelenített hirdetések érdekelnek
  • milyen formátumban
  • milyen témában (külön szekciót kaptak a politikai hirdetések)

Példa a Google hirdetés könyvtár használatára

Tegyük fel, hogy készítettél egy tanfolyamot, és szeretnéd Google hirdetések segítségével népszerűsíteni.

Kívácsi vagy rá, hogy más vállalkozások, hirdetők, akik online képzésekkel foglalkoznak, milyen Google hirdetéseket használnak.

A Coursera hirdetései

Ha például az érdekel, hogy egy nagy hirdetési portál, mint például a Coursera, milyen Google hirdetéseket használ, aminek a földrajzi célközönségében Magyarország is szerepel, felparaméterezed a keresőt:

  • bármikor
  • megjelenítve itt: Magyarország
  • összes formátum
  • minden téma: Coursera

Jó hosszú listát kapsz, de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen az összes hirdetésükre rákerestél, dátumra függetlenül. Van belőlük sok.

Szűkítheted adott naptári napra vagy rövidebb időszakra a keresést. Máris pontosabb képet kaphatsz a saját ötleteidhez, hiszen kevésbé érdekes ma már, hogy több hónappal vagy évvel ezelőtt mit hirdetett a Coursera.

A hirdetések adatai

A megjelenített hirdetések közül kattints a számodra érdekesnek tűnőre, és megismerheted néhány jellemző adatát azon felül, hogy hirdetési formátumától függően látod a hirdetés szövegét, képanyagát, videóját.

Láthatod, hogy

  • ki a hirdető
  • milyen témakörben jelenik meg a hirdetés
  • mi a hirdetés formátuma
  • mikor jelent meg először
  • mikor jelent meg legutoljára
  • megjelenítések számát

Üzletileg eredményes hirdetések

Izgalmas kérdés, hogy jelenleg mit, milyen formában hirdetnek, de kifejezetten érdekes információ, hogy mióta megy a hirdetés.

A hirdetés pénzbe kerül. Általában nem is kevés pénzbe.

Ha olyanokat találsz, amik már jó régóta mennek, az azt jelenti, hogy egy vélhetően eredményes, sikeres hirdetésre akadtál, hiszen miért volna olyan bolond a Coursera, hogy egy sikertelen hirdetésbe folyamatosan öntse a pénzét.

Ha már egy hónapon, vagy még hosszabb időszakon keresztül fut a hirdetés, akkor azt érdemes tanulmányoznod, mert vélhetően mérik a teljesítményét, és úgy találják, hogy megtérül a használata.

Ez csak egy kiragadott példa volt a sok felhasználási lehetőség közül. Ha szeretnéd megismerni mások hirdetéseit, kedvedre keresgélhetsz közöttük, a Google hirdetési könyvtár segít.

Sipos Ottó