Facebook hirdetéstár módszer online piackutatáshoz
Facebook hirdetéstár módszer piackutatáshoz Sipos Ottóval
Kezdőlap » Facebook hirdetéstár módszer online piackutatáshoz

Facebook hirdetéstár módszer online piackutatáshoz

Összegzés:

Az online piackutatás során a Facebook hirdetéstár módszer megerősítheti, hogy a vevők léteznek és költenek az adott piacon.

A Facebook hirdetéstár módszerrel arra kaphatsz újabb megerősítést, hogy a piacon, ahol szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni, valóban vannak-e vevők.

Korábban a Google Trends módszerrel már megbizonyosodhattál, hogy a piacon van igény igény a tapasztalatodra.

A Google hirdetés piackutatási módszerben feltártad, hogy vélhetően vannak vevők, hiszen a Google hirdetések megléte erre utal.

Az igazi lehetőség azonban jelenleg nem a Google hirdetésekben, hanem a közösségi média, elsősorban a Facebook hirdetésekben rejlik.

Ezért a Google hirdetéstár módszerben arra vagyunk kíváncsiak, hogy vajon a piacon a meglévő vevők számára sikeresen értékesítő szereplők használják-e a Facebook hirdetéseket is annak érdekében, hogy az értékesítésüket fokozzák.

A vizsgálathoz a Facebook hirdetéstárat hívhatod segítségül.

  • Ellenőrizd, hogy van-e a piaci szereplőnek Facebook oldala?
  • Az oldal nevében hirdet-e a Facebookon?
  • Milyen hirdetéseket futtat?
  • Hol futtatja a hirdetéseket a Facebook hirdetési hálózatán (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network …) belül?
  • Mennyi ideje futtatja a hirdetéseket
    (Tipp: minél régebben, annál biztosabb, hogy vannak vevői és a bevételeiből hosszú távon tudja finanszírozni a Facebook hirdetéseket)
  • Milyen online oldalon, mit értékesít a hirdetéseken keresztül? Információs terméket, szolgáltatást, fizikai terméket?
  • Az értékesítés támogatásához relatívan gyenge vagy jó marketinget alkalmaz, amit jó felkészüléssel túl lehet-e szárnyalni, amikor saját termékedről lesz majd szó?

Ha azt látod, hogy használ Facebook hirdetéseket, menj vissza az üzleti naplódhoz, ahol a piackutatás során eddig feltárt információkat feljegyezted, és rögzítsd, hogy Facebook hirdetést is alkalmaz.

Gyakorlati példák a Facebook hirdetéstár módszer alkalmazására

Facebook hirdetéstár információk a futás piaci szegmensben

A poszt írásakor, a Google hirdetés módszernél feltárt hirdetők közül a Bcatraining az, akit sikerült a Facebook hirdetéstár alapján azonosítani, hogy használja a Facebook hirdetőrendszer lehetőségeit és futtat hirdetést a Facebookon és az Instagramon.

Míg a Google-ban a futás edzésterv kereső kifejezésre találtam a hirdetésére, a Facebookon és Instagramon masszázsra vonatkozó ajánlat szerepel a hirdetésben.

Az üzleti naplóba bekerülhet ehhez a piaci szereplőhöz, hogy lehetnek vevői, hiszen tudja finanszírozni a Google és Facebook hirdetéseket. Érdemes rá visszatérni néhány hét múlva és ellenőrizni, hogy hosszú távon is finanszírozza-e a hirdetéseket.

Itt kérdés, hogy van-e olyan tapasztalatod, ami alkalmassá tehet belépni nem az eredetileg vizsgált futás edzésterv területre, hanem a piackutatási módszerrel beazonosított masszázsra.

Részemről itt nemleges a válasz, vagyis nem kaptam olyan információt, amit a magam javára fordíthatnék egy online válalkozás formájában.

Facebook hirdetéstárban található hirdetések a projektmenedzsment piaci szegmensben

A Google hirdetés módszer piackutatási módszernél azonosított hirdetők közül a

  • Codecool több hónapja hirdet a Facebook, Instagram, Messenger és Audinece Network felületein. Ezek elsősorban brand építést támogatnak, és programozói képzéseket népszerűsítenek, nem konkrétan projektmenedzsmenttel kapcsolatos képzés van a fókuszukban.
  • Kürt Akadémia adatelemzéssel kapcsolatos képzéseket népszerűsít hosszabb ideje a Facebookon és Instagramon, nem a vizsgált projektmenedzsment területen aktívak.

Az üzleti naplóba érdemes feljegyezni a Facebook hirdetőrendszer használatot azzal a megjegyzéssel, hogy nem a vizsgált területen sikerült azonosítani, hogy vélhetően vannak vevőik.

Itt a kérdés, hogy lehet-e olyan tapasztalatom, ami alkalmassá tehet belépni akár nem az eredetileg vizsgált, hanem a piackutatási módszerrel beazonosított területre.

Részemről a válasz igen. Mivel van adatelemző tidásom és tapasztalatom, megfontolhatom, hogy milyen formában és tartalommal tudnék belépni az aktívnak tűnő, vélhetően jövedelmezőnek látszó piaci szegmensbe.

Zárszó

Miről is szólt a Facebook hirdetéstár módszer?

A Google segítségével azonosított piaci igények esetére megnézted, hogy vannak-e, akik hirdetnek a Google keresőben, és ha vannak, akkor ugyanazok a piaci szereplők hirdetnek-e a Facebook rendszerén belül is?

Ha az látod, hogy a szereplők értékesítenek a piaci szegmensben, akkor igazolva láthatod, hogy a te tapasztalatodra is lehet ott kereslet, sőt azt is, hogy jellemzően milyen formában, információs vagy fizikai termékként, vagy szolgáltatásként.

A bemutatott módszer alkalmazása azt is eredményezheti, hogy olyan vélhetően jövedelmező piaci szegmensekre bukkanhatsz adott téma elemzésekor, amik kívül állnak az eredetileg elemzett területen, de egyébként beleillenek a tapasztalatodba, így lehetőségeket mutatnak számodra,

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.

Sipos Ottó