A Facebook hirdetéstár módszerrel arra kaphatsz újabb megerősítést, hogy a piacon, ahol szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni, valóban vannak-e vevők.
Korábban a Google Trends módszerrel már megbizonyosodhattál, hogy a piacon van igény igény a tapasztalatodra.
A Google hirdetés piackutatási módszerben feltártad, hogy vélhetően vannak vevők, hiszen a Google hirdetések megléte erre utal.
Az igazi lehetőség azonban jelenleg nem a Google hirdetésekben, hanem a közösségi média, elsősorban a Facebook hirdetésekben rejlik.
Ezért a Google hirdetéstár módszerben arra vagyunk kíváncsiak, hogy vajon a piacon a meglévő vevők számára sikeresen értékesítő szereplők használják-e a Facebook hirdetéseket is annak érdekében, hogy az értékesítésüket fokozzák.
A vizsgálathoz a Facebook hirdetéstárat hívhatod segítségül.
- Ellenőrizd, hogy van-e a piaci szereplőnek Facebook oldala?
- Az oldal nevében hirdet-e a Facebookon?
- Milyen hirdetéseket futtat?
- Hol futtatja a hirdetéseket a Facebook hirdetési hálózatán (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network …) belül?
- Mennyi ideje futtatja a hirdetéseket
(Tipp: minél régebben, annál biztosabb, hogy vannak vevői és a bevételeiből hosszú távon tudja finanszírozni a Facebook hirdetéseket) - Milyen online oldalon, mit értékesít a hirdetéseken keresztül? Információs terméket, szolgáltatást, fizikai terméket?
- Az értékesítés támogatásához relatívan gyenge vagy jó marketinget alkalmaz, amit jó felkészüléssel túl lehet-e szárnyalni, amikor saját termékedről lesz majd szó?
Ha azt látod, hogy használ Facebook hirdetéseket, menj vissza az üzleti naplódhoz, ahol a piackutatás során eddig feltárt információkat feljegyezted, és rögzítsd, hogy Facebook hirdetést is alkalmaz.
Tartalom
Gyakorlati példák a Facebook hirdetéstár módszer alkalmazására
Facebook hirdetéstár információk a futás piaci szegmensben
A poszt írásakor, a Google hirdetés módszernél feltárt hirdetők közül a Bcatraining az, akit sikerült a Facebook hirdetéstár alapján azonosítani, hogy használja a Facebook hirdetőrendszer lehetőségeit és futtat hirdetést a Facebookon és az Instagramon.
Míg a Google-ban a futás edzésterv kereső kifejezésre találtam a hirdetésére, a Facebookon és Instagramon masszázsra vonatkozó ajánlat szerepel a hirdetésben.
Az üzleti naplóba bekerülhet ehhez a piaci szereplőhöz, hogy lehetnek vevői, hiszen tudja finanszírozni a Google és Facebook hirdetéseket. Érdemes rá visszatérni néhány hét múlva és ellenőrizni, hogy hosszú távon is finanszírozza-e a hirdetéseket.
Itt kérdés, hogy van-e olyan tapasztalatod, ami alkalmassá tehet belépni nem az eredetileg vizsgált futás edzésterv területre, hanem a piackutatási módszerrel beazonosított masszázsra.
Részemről itt nemleges a válasz, vagyis nem kaptam olyan információt, amit a magam javára fordíthatnék egy online válalkozás formájában.
Facebook hirdetéstárban található hirdetések a projektmenedzsment piaci szegmensben
A Google hirdetés módszer piackutatási módszernél azonosított hirdetők közül a
- Codecool több hónapja hirdet a Facebook, Instagram, Messenger és Audinece Network felületein. Ezek elsősorban brand építést támogatnak, és programozói képzéseket népszerűsítenek, nem konkrétan projektmenedzsmenttel kapcsolatos képzés van a fókuszukban.
- Kürt Akadémia adatelemzéssel kapcsolatos képzéseket népszerűsít hosszabb ideje a Facebookon és Instagramon, nem a vizsgált projektmenedzsment területen aktívak.
Az üzleti naplóba érdemes feljegyezni a Facebook hirdetőrendszer használatot azzal a megjegyzéssel, hogy nem a vizsgált területen sikerült azonosítani, hogy vélhetően vannak vevőik.
Itt a kérdés, hogy lehet-e olyan tapasztalatom, ami alkalmassá tehet belépni akár nem az eredetileg vizsgált, hanem a piackutatási módszerrel beazonosított területre.
Részemről a válasz igen. Mivel van adatelemző tidásom és tapasztalatom, megfontolhatom, hogy milyen formában és tartalommal tudnék belépni az aktívnak tűnő, vélhetően jövedelmezőnek látszó piaci szegmensbe.
Zárszó
Miről is szólt a Facebook hirdetéstár módszer?
A Google segítségével azonosított piaci igények esetére megnézted, hogy vannak-e, akik hirdetnek a Google keresőben, és ha vannak, akkor ugyanazok a piaci szereplők hirdetnek-e a Facebook rendszerén belül is?
Ha az látod, hogy a szereplők értékesítenek a piaci szegmensben, akkor igazolva láthatod, hogy a te tapasztalatodra is lehet ott kereslet, sőt azt is, hogy jellemzően milyen formában, információs vagy fizikai termékként, vagy szolgáltatásként.
A bemutatott módszer alkalmazása azt is eredményezheti, hogy olyan vélhetően jövedelmező piaci szegmensekre bukkanhatsz adott téma elemzésekor, amik kívül állnak az eredetileg elemzett területen, de egyébként beleillenek a tapasztalatodba, így lehetőségeket mutatnak számodra,
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.