Vásárlói perszóna interjú ChatGPT segítségével
Prompt enginnering képzés kezdőknek
Kezdőlap » Vásárlói perszóna interjú ChatGPT segítségével

Vásárlói perszóna interjú ChatGPT segítségével

Az előző videóban elkészültek azok a ChatGPT-s vásárlói perszónák, amik támogatják a piackutatást, a termékfejlesztést és a marketing kommunikációt. Következő lépésünk egy vásárlói perszóna interjú, amivel részletesen elemezhetők a választott célpiac problémái, jelenlegi állapota és a vásárlók jelenlegi tapasztalatai.

Az interjú különösen hasznos lehet, amikor szeretnénk egy ismeretlen piac problémáiról, kommunikációs csatornáiról információt nyerni.

Ha szeretnéd feltárnia célpiacod problémáit, lehetőségeid, a vásárlói perszónával végzett interjú a segítségedre lesz.

Vásárlói perszóna interjú – videó

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.

A videóban:

  • Felidézzük a ChatGPT-s perszóna készítés lépéseit.
  • Áttekintjük az ellenőrző listát, amit a piackutatás folyamataként javasol a mesterséges intelligencia.
  • Részletesen megismerjük a kiválasztott vásárlói perszóna, Anna, tulajdonságait, jellemzőit, hiszen vele készül az interjú.
  • Szerepjátékba kezdünk a ChatGPT-vel, ahol a nagy nyelvi modell 4-es változata Anna, az egészségtudatos, egészséges grillételeket kereső perszóna bőrébe bújik, és várja, hogy milyen kérdéseket szeretnénk neki a piackutatás keretében feltenni.
  • Feltárjuk a piac jellemző problémáit.
  • Megismerjük, hogyan talál Anna megbízható grillrecept forrásokat.
  • Feltárjuk, milyen csatornákon tájékozódik vásárlás előtt.
  • Megismerjük egy konkrét múlbeli esemény során való gondolkodását, viselkedését, érzéseit.
  • Megvizsgáljuk, milyen fizetős termékeknek lehet helye a piacon.
  • Pontosítjuk, hogy mit tekinthetünk egészséges grillételnek.
  • Betekintést nyerünk Anna pozitív vásárlói élményeibe.
  • Kitérünk a fenntarthatósági szempontokra is.
  • Kikérdezzük Annát, hogyan, milyen formában tekint elsőrendű információ forrásként a Piterestre, Instagramra és a Youtube-ra.

A videóban elvégzett kísérlet eredményei alapján további vásárlói interjúk is sikeresen lefolytathatók szinte tetszőleges számban, mélységben és időtartamban. Ezek összegezve, feldolgozva páratlan lehetőség kerül a kezünkbe, ha egy általunk még nem ismert piacot szeretnénk előzetesen, a piacra lépés előtt feltérképezni.

Természetesen a módszer nem helyettesíti a személyes interjúkat, de eddig nem látott segítséget, kiegészítést jelent a döntések előkészítésében és a piacra lépési tesztek előtt.

Ne felejts el feliratkozni a Youtube csatornára.

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.

Kapcsolódó tartalom: Vásárlói perszóna készítés ChatGPT-vel

Sipos Ottó