Az előző videóban elkészültek azok a ChatGPT-s vásárlói perszónák, amik támogatják a piackutatást, a termékfejlesztést és a marketing kommunikációt. Következő lépésünk egy vásárlói perszóna interjú, amivel részletesen elemezhetők a választott célpiac problémái, jelenlegi állapota és a vásárlók jelenlegi tapasztalatai.
Az interjú különösen hasznos lehet, amikor szeretnénk egy ismeretlen piac problémáiról, kommunikációs csatornáiról információt nyerni.
Vásárlói perszóna interjú – videó
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.
A videóban:
- Felidézzük a ChatGPT-s perszóna készítés lépéseit.
- Áttekintjük az ellenőrző listát, amit a piackutatás folyamataként javasol a mesterséges intelligencia.
- Részletesen megismerjük a kiválasztott vásárlói perszóna, Anna, tulajdonságait, jellemzőit, hiszen vele készül az interjú.
- Szerepjátékba kezdünk a ChatGPT-vel, ahol a nagy nyelvi modell 4-es változata Anna, az egészségtudatos, egészséges grillételeket kereső perszóna bőrébe bújik, és várja, hogy milyen kérdéseket szeretnénk neki a piackutatás keretében feltenni.
- Feltárjuk a piac jellemző problémáit.
- Megismerjük, hogyan talál Anna megbízható grillrecept forrásokat.
- Feltárjuk, milyen csatornákon tájékozódik vásárlás előtt.
- Megismerjük egy konkrét múlbeli esemény során való gondolkodását, viselkedését, érzéseit.
- Megvizsgáljuk, milyen fizetős termékeknek lehet helye a piacon.
- Pontosítjuk, hogy mit tekinthetünk egészséges grillételnek.
- Betekintést nyerünk Anna pozitív vásárlói élményeibe.
- Kitérünk a fenntarthatósági szempontokra is.
- Kikérdezzük Annát, hogyan, milyen formában tekint elsőrendű információ forrásként a Piterestre, Instagramra és a Youtube-ra.
A videóban elvégzett kísérlet eredményei alapján további vásárlói interjúk is sikeresen lefolytathatók szinte tetszőleges számban, mélységben és időtartamban. Ezek összegezve, feldolgozva páratlan lehetőség kerül a kezünkbe, ha egy általunk még nem ismert piacot szeretnénk előzetesen, a piacra lépés előtt feltérképezni.
Természetesen a módszer nem helyettesíti a személyes interjúkat, de eddig nem látott segítséget, kiegészítést jelent a döntések előkészítésében és a piacra lépési tesztek előtt.
Ne felejts el feliratkozni a Youtube csatornára.
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.
Kapcsolódó tartalom: Vásárlói perszóna készítés ChatGPT-vel