A Youtube feliratkozók jelentik a Youtube csatornádnak az éltető oxigént.
Egyrészt, a véletlenszerű nézőkön felül, a feliratkozók hozzák a biztos nézettséget, videóról-videóra, másrészt, a feliratkozók már korábban is látták legalább egy videódat, így tudják, hogy mire számíthatnak, és hogy tőled számíthatnak rá. Hatalmas különbség!
Te elégedett vagy a jelenlegi Youtube csatorna feliratkozóid számával?
Én bizony nem, ezért úgy gondoltam, mindkettőnk hasznára válik, ha összegyűjtök egy sor módszert, amik egyértelműen segítik, hogy többen kövessék a Youtube csatornádat.
Ígérd meg, hogy te is kipróbálod őket!
A tartalmas, érdekes vagy éppen szórakoztató videó tartalom készítése, megosztása csak a kezdet egy sokak által követett, népszerű Youtube csatorna életében.
Tartalom
- Miért fontosak a Youtube feliratkozók?
- Cseréld a márkajegy használati vízjeledet csatornafeliratkozási gombra
- Optimalizáld a Youtube csatornád csatorna előzetesét (trailer) a Youtube feliratkozók növeléséhez
- Ne hagyj megválaszolatlan hozzászólást – építs közvetlen kapcsolatot, beszélgess a nézőiddel!
- Emeld ki a videót, ami a legtöbb feliratkozót hozza
- Erős csatorna pozícionálás és márka ismertség növelés
- A videók záróképernyőjén emelj ki egy következő videót – csatorna feliratkozásra ösztönzés távozás előtt
- Rendszeres videó megjelenés a Youtube csatornádon – a nézi előre várja, hogy jön az új videód
- Javítsd a videók közönségmegtartását
- Fogalmazd újra a Youtbe csatorna névjegyét
- Zárszó – Youtube feliratkozók növelése
Miért fontosak a Youtube feliratkozók?
Minél több Youtube csatorna feliratkozód van, annál többen találkozhatnak a videóiddal, amikor youtuboznak, hiszen a rendszer is ajánlja nekik a feliratkozott csatornákon megjelenő új videókat.
Márpedig egyre több fiatal már a TV helyett is a Youtube-ot nézi.
A stabil nézettség kialakítása alapvető érdeked, ha úgy döntöttél, hogy Youtube csatornát indítasz.
Lássuk hát, milyen módszerek segíthetnek, ha több Youtube feliratkozót szeretnél.
Cseréld a márkajegy használati vízjeledet csatornafeliratkozási gombra
Mi az a márka vízjel és mire jó?
A márka használati vízjel egy kis ikon, amit a videóid jobb alsó sarkába tehetsz.
Azzal ösztönözheted a nézőket, hogy feliratkozzanak a csatornádra, hogy márkajegyhasználati vízjelet adsz a videóidhoz. Ezt egyéni feliratkozás gombnak is nevezik. Márkajegyhasználati vízjel hozzáadása esetén a YouTube-ot számítógépen használó nézők közvetlenül feliratkozhatnak a csatornádra, ha az egérrel rámutatnak a vízjelre. (Mobilon is megjelenik, csak ott nem kattintható.)
Érdemes minden videódra rátenni, hiszen segít a márkád ismertségének növelésében. Ha eleve márkaépítés a videóid célja, akkor pedig különösen.
Ha a vízjelet feliratkozási gomb formájában használod (nem a profil képedet vagy a céged logóját, hanem konkrétan egy faliratkozós gombot), akkor a videó teljes időtartama alatt ott lesz a videón egy feliratkozási gomb, amin keresztül úgy tudnak a Youtube csatornádra iratkozni, hogy meg sem kell közben állítaniuk a videót.
A márka vízjel ikonját legtöbben úgy készítik el, hogy beolvad a környezetbe.
Csinálhatod másként! Készíthetsz egy feltűnő, a Youtube csatornákon elérhető piros hátterű gombot, és lecserélheted rá a meglévő vízjel ikont.
Optimalizáld a Youtube csatornád csatorna előzetesét (trailer) a Youtube feliratkozók növeléséhez
Amikor valaki először nézi egy csatornád bemutató videóját (csatorna előzetesét), általában még nincs vele pontosan tisztában, hogy miről szól a Youtube csatorna.
Itt az idő, hogy bemutasd neki, de ehhez előbb gondolj át néhány dolgot.
- Indulj ki abból, hogy az adott néző még sosem hallott rólad.
- Fogd rövidre.
- Ragadd meg nézőid figyelmét már az első néhány másodpercben.
- Ne beszélj – láttass.
Határozd meg a csatorna célközönségét – kinek szólnak a videóid?
Kezd a videót azzal, hogy pontosan elmondod, kiknek szól a csatorna. Másként mondva, kik tartoznak a csatorna célközönségébe?
A bemutatkozó videó első 5 másodpercét szenteld a célközönség meghatározásának.
Elérheted vele, hogy a néző rögtön tisztában legyen vele, hogy jó helyen jár, tőled, az adott témában szeretne videókat nézni a későbbiekben, a csatorna videói megfelelnek az érdeklődésének.
Folytasd egy eredet történettel – miért hoztad létre a videó csatornádat?
Az eredet történetben elmesélheted, hogy miért hoztad létre a Youtube csatornát.
A történeten keresztül a nézők még inkább tudnak hozzád, a csatorna mögött lévő emberhez kötődni, ami segíti, hogy feliratkozzanak.
Az eredet történet után, a bemutatkozó videó lezárásaként, szólítsd fel, kérd meg a nézőt, hogy iratkozzon fel a csatornára, ha a továbbiakban szeretné követni az újonnan megjelenő videókat.
Végül, érdemes a bemutatkozó videó végére egy lezáró képernyőt tenned, amin egy nagy feliratkozás gomb (is) szerepel.
(KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ CSATORNA:Sipos Ottó Youtube csatornája)
Ne hagyj megválaszolatlan hozzászólást – építs közvetlen kapcsolatot, beszélgess a nézőiddel!
Ha válaszolsz a kommentekre, a nézőid látják, hogy odafigyelsz rájuk, és ez önmagában elegendő lehet sokaknál arra, hogy ne csak egy videót nézzenek meg, hanem a csatornára is feliratkozzanak.
Még egy plusz dolog, amit megtehetsz, hogy a számodra kedves, másoknak hasznos kommenteknél bejelölöd a like mellett a szívvel (heart) jelölés opciót is.
Mit lát ebből a kommentelő? Ha egy alkotó szívvel reagál egy megjegyzésre, arról kétféleképpen értesülhet:
- A megjegyzésen látni fogja az alkotó avatarját egy kis szív kíséretében.
- Értesítést kap (az asztali számítógépen vagy mobileszközön engedélyezett beállításoktól függően), hogy a csatorna tulajdonosa „szívvel jelölte meg a megjegyzését”.
Ezek az értesítések kiemelt figyelmet szoktak kapni a kommentelőtől, és nagyobb a valószínűsége, hogy ezáltal visszatérnek a csatornára, és ha még nem tették meg, fel is iratkozzanak rá.
Emeld ki a videót, ami a legtöbb feliratkozót hozza
A Youtube csatornád elemzési statisztikái között találsz egy részt, ami a feliratkozással kapcsolatos információk adatait tartalmazza.
Közöttük szerepel egy kimutatás arról, hogy melyik videóid megnézésekor hányan iratkoztak fel a csatornádra.
Emeld ki a legtöbb Youtube csatorna feliratkozást adó videót
Ha még nem készítettél csatorna előzetes videót, miért ne tehetnéd oda a legtöbb feliratkozást hozó videót? Ezt a videót látják, akik felkeresik a csatornádat, és még nincsenek rá feliratkozva.
A kiemeléssel még tovább növelheted egy már amúgy is eredményes videó nézettségét, plusz, jó esélyed van rá, hogy még többen iratkozzanak fel közben a csatornádra is.
Egy másik keveset használt módszer, ha a sok feliratkozót adó videókat a Youtube lejátszási listáid elejére teszed.
Ha valaki elkezdi nézni a lejátszási listát, azonnal a feliratkoztatásban már bizonyított videóval találkozik, és talán fel is iratkozik a csatornára.
Ha ráadásul a lejtszási listát még ki is emeled a csatorna nyitó oldalán, benne elsőként a feliratkozásból már jelesre vizsgázott videóval, extrán növeled a Youtube csatornára feliratkozás esélyét.
Erős csatorna pozícionálás és márka ismertség növelés
Nem elegendő, ha ha “csupán” jó videókat osztasz meg a csatornádon időről időre.
Mitől egyedi a Youtube csatornád?
Írj egy mondatot, ami egyértelműen leírja, hogy a csatornád mitől különleges, mitől egyedi.
Használd a csatorna borítóképén, a csatorna névjegyben és minden egyes videóban.
Ha egy néződ azt találja ott, amiért egyébként is a csatornádra érkezett, akkor bingó. Ismét nagyot dobtál a feliratozás esélyén.
(KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ CSATORNA:Sipos Ottó Youtube csatornája)
A videók záróképernyőjén emelj ki egy következő videót – csatorna feliratkozásra ösztönzés távozás előtt
Minden egyes videód megtekintése növeli a feliratkozás esélyét.
Ha a videók végén egy következő, majd annak a végén megint egy újabb videó felé tudod tovább vinni a néződet, akkor újabb lehetőségeket teremtesz a feliratkozásra, amellett, hogy a hosszú megtekintési idő által a Youtube-tól is extra bónusz figyelmet kapsz. (erről még lesz szó később…)
A záróképernyőn emeld ki azt a videót, ami természetes folytatása lehet az éppen megtekintett videónak.
Plusz, ne felejtsd, hogy a záró képernyőre tehetsz feliratkozási gombot is.
A néző egyszerű lehetőséget kap a feliratkozásra és egyidejűleg javaslatot is, hogyan folytassa a csatornádon a videók megtekintését, anélkül, hogy azt neked kellene szájbarágóan, sokszor a néző számára idegesítően elmondanod.
Ha még nem kész feliratkozni, talán a következő videó megtekintése fogja meggyőzni, hogy érdemes feliratkozás formájában követni a Youtube csatornádat.
Ha nem tudod eldönteni, hogy tematikusan milyen következő videót ajánl a záróképernyőn, használd azt, ami a Youtube csatorna analitika alapján eddig a legtöbb feliratkozót hozta.
Az egy eleve nyerő videó, az ajánlásával játszd ki újra a nyerő kártyádat.
Amint arról már volt szó, a záróképernyőn nem csak a Youtube csatorna feliratkozók érdekében érdemes kiemelned egy következő videót a csatornádról.
Minél több videódat nézi meg valaki, annál hosszabb lesz a megtekintési idő, amit a csatornádon tölt.
A Youtube megtekintési idő egyértelmű jel a Google számára, hogy a csatornádon értékes a tartalom, ezért különböző formában (keresési eredmények, ajánlások között) támogatást kapsz, hogy a videóid minél több lehetséges néző előtt megjelenjenek.
Félénk vagy a kamera előtt?
Tanuld meg, hogyan győzheted le a félénkségedet, hogy sikeres youtube csatornát indíthass! Félénkből lett videó sztár tanfolyamRendszeres videó megjelenés a Youtube csatornádon – a nézi előre várja, hogy jön az új videód
Igen, továbbra is jó stratégia, ha például heti gyakorisággal újabb és újabb videókat töltesz fel a Youtube csatornára, de az sem mindegy, hogy milyen videók ezek.
Csak azért, hogy meglegyen a heti gyakoriság, nem érdemes akármilyen videót felöltened.
Nagyon lényeges a videók tartalma, a nézői élmény előtérbe helyezése.
(Tipp: itt találsz egy hosszú listát, videó ötletekről)
Ha sikerül elérned, hogy a videóid a célcsoportodnak igazi élményt jelentsenek, akár kevesebb, ritkábban feltöltött tartalommal is nagyobb az esélyed a Youtube csatornád és a feliratkozók számának növekedésére.
Javítsd a videók közönségmegtartását
Miről van szó? Egy videó közönségmegtartása azt tükrözi, hogy például egy másfél perces videódból mennyit néznek meg.
Végig nézik (100% közönségmegtartás) vagy csak félig (50% közönségmegtartás)?
A Youtube szempontjából ez is egy döntő faktor a videó minőségének megítélésekor.
Nem elég, ha sokan belekezdenek egy videó megtekintésébe, fontos az is, mennyit néznek meg belőle.
Azok a csatornák, ahol a videók nézési ideje és közönségmegtartása egyaránt magas, jobban szerepelnek a keresőkben (Youtube és Google kereső) és a javasolt videók között.
A magas közönségmegtartású és nézési idejű videók általában jók a Youtube feliratkozók növelésében is.
Könnyen belátható, hogy aki teljesen végignézi egy videódat, az valószínűbben feliratkozik a csatornádra, mint aki csak a videód negyedéig jut el és kilép.
Érdemes olyan módszereket használni a videóidban, amik növelik a közönségmegtartást.
Ilyen módszer például, ha a videóban időről időre valami meghökkentővel, furcsával, a témától kizökkentő (pattern interrupt) részlettel, a kameraszög változtatásával, egy-egy felirattal … újra tudod a néző figyelmét indítani, rögtön nem érzi unalmasnak a 10 perces videódat, ha nem egy huzamban kell figyelnie, hanem tudatos szerkesztéssel te magad gondoskodsz, hogy kisebb szegmensekre tudja a figyelmét fókuszálni.
Fogalmazd újra a Youtbe csatorna névjegyét
A feliratkozók közül előzetesen sokan érdeklődhetnek a csatorna névjegyben lévő leírás iránt.
Érdemes átolvasnod, optimalizálnod a leírást.
Segítheti a pontos megértését, hogy miről is szól a csatornád, benne a videók.
Már beszéltünk róla, itt érdemes feltüntetned azt a mondatot, ami pontosan megfogalmazza a csatornád pozícionálását.
Kezdd rögtön ezzel! Azért is, mert ez a szöveg megjelenik a Youtube keresőben a csatornád találata mellett, így már ott pontosan látja egy érdeklődők, hogy hoppá, itt egy olyan csatorna, ami érdekelheti.
Segít a nézők csatornádra vonzásában.
A névjegyed további részében érdemes az első mondatnál is részletesebben kifejtened a Youtube csatornád pozícionálást. Mitől más a csatornád, mint másoké? Milyen témákat dolgozol fel a Youtube videókban?
Írd le pár bekezdésben a Youtube csatorna névjegy panelján.
Minél pontosabban tudsz itt fogalmazni, annál valószínűbb, hogy a Youtube keresőben a témában érdeklődők kereső kifejezéseire jó, pontos találat lesz a Youtube csatornád. Már itt sokat tehetsz a potenciális Yotutube feliratkozók bevonzásáért.
A névjegyben szereplő leírás végén pedig közvetlenül, újra felszólíthatod az érdeklődőket, hogy iratkozzanak fel a csatornára.
Zárszó – Youtube feliratkozók növelése
A Youtube feliratkozók száma alapvető jelentőségű egy Youtube csatorna sikeréhez.
Ebben a cikkben több módszert ismerhettél meg, ami segíti a feliratkozók számának növelését:
- cseréld feliratkozó gombra a márka vízjelet a videókon
- optimalizáld a csatorna bemutató videót
- válaszolj a kommentekre
- használd bölcsen a heart funkciót is a kommenteknél
- emeld ki a legtöbb feliratkozót hozó videókat
- javítsd a csatorna pozícionálását
- a közönségmegtartás és nézési idő érdekében a záróképernyőn emelj ki következő megnézendő videót és használj feliratkozást segítő elemet
- készíts és tölts fel konzisztensen videókat a Youtube csatornára, különös figyelemmel a nézői élmény szem előtt tartásával
- optimalizáld a Youtube csatorna névjegy paneljét
Használd bármelyiket vagy az összeset annak érdekében, hogy további feliratkozóid lehessenek a Youtube csatornádon.
(KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ CSATORNA:Sipos Ottó Youtube csatornája)