Tartalom
- Mi a Google hirdetés módszer?
- Miért lehet fontos neked is a Google hirdetés módszer a piackutatás fázisában?
- Van-e Google hirdetés a témádban?
- Mennyien hirdetnek a Google keresőben?
- Milyen terméket népszerűsít a Google hirdetés?
- Milyen a hirdetők marketingje a termékük értékesítésekor?
- Google hirdetés piackutatási módszer a gyakorlatban
- Zárszó
Mi a Google hirdetés módszer?
Képzeld el, hogy a Google hirdetés módszer használatával a tapasztalatod piaci értékesíthetőségét elemezve olyan megerősítést nyersz, amik megmutatják, hogy
- az emberek keresik a tapasztalatodat,
- egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
- cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
- mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
- esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható
Ebben a piackutatási módszerben, a Google hirdetés módszerben, pontosan ezekben a kérdésekre kaphatsz megerősítést.
Megvizsgálod, hogy a Google keresésekben mennyi és milyen Google hirdetés jelenik meg, és ebből tudsz következtetéseket levonni:
- a piaci igény meglétére
- a piaci verseny nagyságára
- a piacon eladható termékekre
- a hirdető versenytársak marketingjére
Miért lehet fontos neked is a Google hirdetés módszer a piackutatás fázisában?
Amikor a tapasztalatodnak keresel piacot az online térben, az egyik legfontosabb, ha azokról van visszajelzésed, akik kifejezetten keresik az információt, amivel rendelkezel.
Korábban, a Google Trends módszerrel már értékes adatokhoz juthattál erről a területről. Láthattad, hogy mit keresnek az emberek a témakörben és láthattad azt is, hogy milyen ezeknek a kereséseknek a trendje.
Arról viszont nem volt adatod, hogy vajon azok, akik szintén ezt a keresletet akarják kiszolgálni, sikeresek-e ebben.
Ha látod, hogy van olyan piaci szereplő, aki folyamatosan, hosszú idő át költi a pénzét hirdetések vásárlására, akkor azt vélhetően csak akkor teszi, ha abból haszna származik.
Nincs olyan bolond, aki csak önti a pénzét hirdetésekbe, anélkül, hogy megtérülne.
Rövid ideig előfordulhat. A tesztelés fázisában, amíg ki nem derül, hogy működhet-e a hirdetés, hogy tényleg megtérül-e.
Hosszú távon biztosan nem hirdet senki megtérülés nélkül. Egyszerűen nem éri meg.
Ezért lehet fontos neked is, hogy lásd, a témakörödben vannak-e hirdetők, hirdetések, amik hosszú távon megjelennek azok előtt, akik egyébként meg tudatosan keresik a hirdetett dolgot.
Ráadásul, ha azzal szembesülsz, hogy nem csak egy hirdető van, hanem akár többen is versenyeznek, egymást túllicitálva a hirdetési helyekért, akkor kifejezetten erős megerősítést kaphatsz, hogy érdemes lehet azon a piacon neked is megjelenned.
Érdemes megvizsgálnod tovább, hogy az éppen jelen lévő hirdetők mit értékesítenek eredményesen és milyen marketinggel akarják eladni a terméküket.
Ha te jobb marketinggel tudod népszerűsíteni a termékedet, mint a versenytársaid, akkor szinte garantáltan sikeresebb lehetsz az adott piacon.
Ha a Google hirdetésekről származó információkkal pozitív megerősítést kapsz a piactól, érdemes megfontolnod, hogy egy erős személyes márkát építs a tapasztalatodra alapozva, és felhasználd azt saját termékek, szolgáltatások értékesítésére.
Van-e Google hirdetés a témádban?
A Google Trends módszerrel feltártad azokat a jellemzően keresett kifejezéseket, amik a tapasztalatoddal kapcsolatosan felmerülnek a téma iránt érdeklődőkben és ehhez a Google keresőt használják.
A kereső kifejezés listáddal a kezedben a következő lépésed, hogy sorban megnézed, hogy a Google találatok között vannak-e hirdetések ezekre a kereső kifejezésekre. Vannak-e, akik aktívan hirdetnek?
Ha igen, akkor a piac erős jelzést adott számodra, hogy van, akinek megéri erre pénzt fordítania, mert vannak vevőik.
Vezesd fel az üzleti naplódba a kereső kifejezéseket és mellettük, hogy van-e vagy nincs a Google keresőben hirdetés az adott kifejezésre.
Érdemes ezt a vizsgálatod több héten keresztül, heti egy nap megismételned annak érdekében, hogy lásd, hogy csak egyszeri próbálkozás volt-e a hirdető részéről a hirdetési felület megvásárlása, vagy része-e a marketing stratégiájának a Google hirdetés folyamatos használata a marketing és értékesítési csatorna elemeként.
Jegyezd fel a kinyert információt az üzleti naplódba.
Ahol hosszú időn keresztül jelen lévő hirdetést tapasztalsz egy hirdető részéről, jegyezd fel a hirdető nevét, a linket, ahová a hirdetés mutat, a hirdetés pontos címét és szövegét. Ezek nagyon értékes piackutatási információk.
Akár érdemes a teljes értékesítési csatornát is elmentened képernyő mentések formájában.
Még haladóbb módszer, ha a terméket is megveszed, és minden egyes lépést elmentesz, amin keresztül vezet a vásárlási folyamaton.
Bemutatom majd egy későbbiekben azt a módszert, amivel túl tudod teljesíteni a jelenlegi piaci szereplőt a piacról kiszorítva vagy akár együttműködésre bírva.
Egyelőre a feladatod, hogy a meglévő információkat összegyűjtsd ahhoz, hogy nagy bizonyossággal hozhass döntést, érdemes-e belevágnod egy online személyes márka építésébe annak reményében, hogy sikeresen értékesíted a meglévő tapasztalatodat.
Mennyien hirdetnek a Google keresőben?
Másik fontos jelzés, ha azt látod, nem csak egyetlen hirdetés jelenik meg adott keresési kifejezésre.
Ha többen hirdetnek, akkor nekik a Google hirdetési rendszerben egymásra kell licitálniuk ahhoz, hogy minél jobb pozícióba kerüljön a hirdetésük.
Ha többen versengenek, egyre több pénzt elköltve, és ez megéri nekik akár hosszabb időn keresztül is, biztos lehetsz benne, hogy jövedelmező piacra bukkantál.
Jegyzed fel a kapott információkat.
- Hányan hirdetnek?
- Kik ők?
- Milyen terméket hirdetnek?
- Hogyan néz ki a marketing csatornájuk?
Milyen terméket népszerűsít a Google hirdetés?
A hirdetett termékek tanulmányozásával arról kaphatsz információt, hogy mik azok a termék formák és tartalmak, amik biztosan sikeresen értékesíthetők Google hirdetés támogatással.
Ez erős alapot adhat neked is, hasonló termékek kidolgozásához, további termék elképzelések teszteléséhez, a teszteken sikeresen teljesítők felfuttatásához, jó marketinggel való népszerűsítéséhez, az értékesítés támogatásához.
Milyen a hirdetők marketingje a termékük értékesítésekor?
A következő lényegi kérdés, hogy a hirdetők milyen marketinget folytatnak a termékük értékesítése során.
Ha olyan hirdetőket találsz, akik relatívan gyenge marketinggel is sikeresek a termék értékesítésben, akkor ott piaci lehetőség nyílik, hogy jobb marketinggel piaci részesedést hasíts ki magadnak vagy akár átvedd a piac irányítását, bőven részesedve a lehetséges haszonból.
Google hirdetés piackutatási módszer a gyakorlatban
A továbbiak nézzük meg gyakorlati példákon keresztül, mit árul el a piac a lehetőségekről a Google hirdetés módszer.
Futás témakör elemzése a Google hirdetés módszerrel
Legyen az első példánk a futás.
Ha visszaemlékszel, a Google Trends ezeket mutatta meg neked a futás, mint témakör elemzésekor, mint olyan területeket, ahol van piaci kereslet:
- futás edzésterv
- futás kezdőknek
- maraton futás
- futás kalória
- félmaraton
- futás bemelegítés
- futás hatásai
- 5 km futás
- 10 km futás
- futás fogyás
Lássuk a “futás edzésterv” kifejezés elemzését a Google hirdetés módszerben fent leírtak szerint. Ugyanezt alkalmazhatod aztán a többi kereső kifejezésre is.
Az elemzés készítésekor 4 hirdető volt a „futás edzésterv” kifejezésre. A hirdetők domain neve bekerült az üzleti naplóba, mellette, hogy milyen jellegű termékeket értékesítenek online Google hirdetés kampányt (is) folytatva és milyen a marketingjük megítélése.
A hirdetők termékei:
- tréningek
- klub tagságok
- teljesítmény diagnosztika
- edzéstervek
- táplálék kiegészítők
- futó táborok
- …
A négy hirdető egyik hirdetése sem vezet közvetlenül olyan oldalra, ami lézer pontosan futó edzéstervet kínálna, vagy azt célozva érdeklődő generáló tevékenységet végezne. Az érdeklődőnek tovább kell bogarásznia a weboldalon ahhoz, hogy edzéstervvel kapcsolatos információt vagy terméket, szolgáltatást találna. Emiatt mind a négy hirdető a relatívan gyenge marketing (R.GY.M.) kategóriába került.
Az információk megerősítik, hogy
- az emberek keresik a témát
- több cég költ a piacon folyamatosan, mert vélhetően megtérül a befektetésük
- cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
- termékek széles köre létezik a piacon
- viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható
Projektmenedzsment témakör elemzése a Google hirdetés módszerrel
Ha visszaemlékszel, a Udemy módszer nagy potenciált jelzett projektmenedzsment témában.
Itt most a “projektmenedzsment” kifejezésre mutatom meg, hogyan elemezheted a Google hirdetés módszerrel a valószínűsíthető piaci lehetőségeket.
Az elemzés készítésekor hat hirdető volt a „projektmenedzsment” kifejezésre. A hirdetők domain neve mellé bekerült az üzleti naplóba, hogy milyen jellegű termékeket értékesítenek online Google hirdetés kampányt (is) folytatva és milyen a marketingjük megítélése.
A hirdetők termékei:
- projektmenedzsment szoftver
- projektmenedzsment képzések
- ingatlan projektek menedzselése
- üzleti tanácsadás, szervezetfejlesztés
- …
A hat hirdetés többsége közvetlenül olyan oldalra vezet, ami projektmenedzsmenttel kapcsolatos terméket kínál vagy azt célozva érdeklődő generáló tevékenységet végez. Emiatt ezek a relatívan jó marketing (R.J.M.) kategóriába kerültek.
Az információk megerősítik, hogy
- az emberek keresik a témát
- több cég költ a piacon folyamatosan, mert vélhetően megtérül a befektetésük
- cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
- termékek széles köre létezik a piacon
- viszonylag jó marketing gyakorlatot folytat a hirdetők többsége, ezért még erősebb marketing tevékenységre vagy kifejezetten erős márkára van szükség a sikerhez ebben a versenykörnyezetben
Zárszó
Mint láthattad a Google hirdetés módszer rengeteg fontos és értékes információt ad a piacon valószínűsíthető keresletről az aktív Google hirdetések elemzésével.
Megerősítést kaphatsz, hogy
- az emberek keresik a tapasztalatodat,
- egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
- cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
- mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
- esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható
Ha a piac nem jelzi a kereslet valószínű meglétét, akkor érdemes más területet megvizsgálnod, ha online vállalkozásba fognál.
Ha pozitívak a visszajelzések, akkor viszont ezekkel már magabiztosan, a feltárt információk birtokában kezdheted kidolgozni és felépíteni az induló termékedet és egy olyan személyes márkát,
- amivel sikeresen eladhatod a saját termékedet
- amire jól érzékelhetően meglehet a piaci igény
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.