Google hirdetés módszer piackutatáshoz
online piackutatás Sipos Ottóval Google hirdetés módszer
Kezdőlap » Google hirdetés módszer piackutatáshoz

Google hirdetés módszer piackutatáshoz

Összegzés:

Az online piackutatás során a Google hirdetés módszer létfontosságú információkat fed fel a piacról anélkül, hogy egyetlen forintot hirdetésre kellene fordítanod.

Mi a Google hirdetés módszer?

Képzeld el, hogy a Google hirdetés módszer használatával a tapasztalatod piaci értékesíthetőségét elemezve olyan megerősítést nyersz, amik megmutatják, hogy

  • az emberek keresik a tapasztalatodat,
  • egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
  • cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
  • mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
  • esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható

Ebben a piackutatási módszerben, a Google hirdetés módszerben, pontosan ezekben a kérdésekre kaphatsz megerősítést.

Megvizsgálod, hogy a Google keresésekben mennyi és milyen Google hirdetés jelenik meg, és ebből tudsz következtetéseket levonni:

  • a piaci igény meglétére
  • a piaci verseny nagyságára
  • a piacon eladható termékekre
  • a hirdető versenytársak marketingjére

Miért lehet fontos neked is a Google hirdetés módszer a piackutatás fázisában?

Amikor a tapasztalatodnak keresel piacot az online térben, az egyik legfontosabb, ha azokról van visszajelzésed, akik kifejezetten keresik az információt, amivel rendelkezel.

Korábban, a Google Trends módszerrel már értékes adatokhoz juthattál erről a területről. Láthattad, hogy mit keresnek az emberek a témakörben és láthattad azt is, hogy milyen ezeknek a kereséseknek a trendje.

Arról viszont nem volt adatod, hogy vajon azok, akik szintén ezt a keresletet akarják kiszolgálni, sikeresek-e ebben.

Ha látod, hogy van olyan piaci szereplő, aki folyamatosan, hosszú idő át költi a pénzét hirdetések vásárlására, akkor azt vélhetően csak akkor teszi, ha abból haszna származik.

Nincs olyan bolond, aki csak önti a pénzét hirdetésekbe, anélkül, hogy megtérülne.

Rövid ideig előfordulhat. A tesztelés fázisában, amíg ki nem derül, hogy működhet-e a hirdetés, hogy tényleg megtérül-e.

Hosszú távon biztosan nem hirdet senki megtérülés nélkül. Egyszerűen nem éri meg.

Ezért lehet fontos neked is, hogy lásd, a témakörödben vannak-e hirdetők, hirdetések, amik hosszú távon megjelennek azok előtt, akik egyébként meg tudatosan keresik a hirdetett dolgot.

Ráadásul, ha azzal szembesülsz, hogy nem csak egy hirdető van, hanem akár többen is versenyeznek, egymást túllicitálva a hirdetési helyekért, akkor kifejezetten erős megerősítést kaphatsz, hogy érdemes lehet azon a piacon neked is megjelenned.

Érdemes megvizsgálnod tovább, hogy az éppen jelen lévő hirdetők mit értékesítenek eredményesen és milyen marketinggel akarják eladni a terméküket.

Ha te jobb marketinggel tudod népszerűsíteni a termékedet, mint a versenytársaid, akkor szinte garantáltan sikeresebb lehetsz az adott piacon.

Ha a Google hirdetésekről származó információkkal pozitív megerősítést kapsz a piactól, érdemes megfontolnod, hogy egy erős személyes márkát építs a tapasztalatodra alapozva, és felhasználd azt saját termékek, szolgáltatások értékesítésére.

Van-e Google hirdetés a témádban?

A Google Trends módszerrel feltártad azokat a jellemzően keresett kifejezéseket, amik a tapasztalatoddal kapcsolatosan felmerülnek a téma iránt érdeklődőkben és ehhez a Google keresőt használják.

A kereső kifejezés listáddal a kezedben a következő lépésed, hogy sorban megnézed, hogy a Google találatok között vannak-e hirdetések ezekre a kereső kifejezésekre. Vannak-e, akik aktívan hirdetnek?

Google hirdetések a Google keresőben

Ha igen, akkor a piac erős jelzést adott számodra, hogy van, akinek megéri erre pénzt fordítania, mert vannak vevőik.

Vezesd fel az üzleti naplódba a kereső kifejezéseket és mellettük, hogy van-e vagy nincs a Google keresőben hirdetés az adott kifejezésre.

Érdemes ezt a vizsgálatod több héten keresztül, heti egy nap megismételned annak érdekében, hogy lásd, hogy csak egyszeri próbálkozás volt-e a hirdető részéről a hirdetési felület megvásárlása, vagy része-e a marketing stratégiájának a Google hirdetés folyamatos használata a marketing és értékesítési csatorna elemeként.

Jegyezd fel a kinyert információt az üzleti naplódba.

Ahol hosszú időn keresztül jelen lévő hirdetést tapasztalsz egy hirdető részéről, jegyezd fel a hirdető nevét, a linket, ahová a hirdetés mutat, a hirdetés pontos címét és szövegét. Ezek nagyon értékes piackutatási információk.

Akár érdemes a teljes értékesítési csatornát is elmentened képernyő mentések formájában.

Még haladóbb módszer, ha a terméket is megveszed, és minden egyes lépést elmentesz, amin keresztül vezet a vásárlási folyamaton.

Bemutatom majd egy későbbiekben azt a módszert, amivel túl tudod teljesíteni a jelenlegi piaci szereplőt a piacról kiszorítva vagy akár együttműködésre bírva.

Egyelőre a feladatod, hogy a meglévő információkat összegyűjtsd ahhoz, hogy nagy bizonyossággal hozhass döntést, érdemes-e belevágnod egy online személyes márka építésébe annak reményében, hogy sikeresen értékesíted a meglévő tapasztalatodat.

Mennyien hirdetnek a Google keresőben?

Másik fontos jelzés, ha azt látod, nem csak egyetlen hirdetés jelenik meg adott keresési kifejezésre.

Ha többen hirdetnek, akkor nekik a Google hirdetési rendszerben egymásra kell licitálniuk ahhoz, hogy minél jobb pozícióba kerüljön a hirdetésük.

Ha többen versengenek, egyre több pénzt elköltve, és ez megéri nekik akár hosszabb időn keresztül is, biztos lehetsz benne, hogy jövedelmező piacra bukkantál.

Jegyzed fel a kapott információkat.

  • Hányan hirdetnek?
  • Kik ők?
  • Milyen terméket hirdetnek?
  • Hogyan néz ki a marketing csatornájuk?

Milyen terméket népszerűsít a Google hirdetés?

A hirdetett termékek tanulmányozásával arról kaphatsz információt, hogy mik azok a termék formák és tartalmak, amik biztosan sikeresen értékesíthetők Google hirdetés támogatással.

Ez erős alapot adhat neked is, hasonló termékek kidolgozásához, további termék elképzelések teszteléséhez, a teszteken sikeresen teljesítők felfuttatásához, jó marketinggel való népszerűsítéséhez, az értékesítés támogatásához.

Milyen a hirdetők marketingje a termékük értékesítésekor?

A következő lényegi kérdés, hogy a hirdetők milyen marketinget folytatnak a termékük értékesítése során.

Ha olyan hirdetőket találsz, akik relatívan gyenge marketinggel is sikeresek a termék értékesítésben, akkor ott piaci lehetőség nyílik, hogy jobb marketinggel piaci részesedést hasíts ki magadnak vagy akár átvedd a piac irányítását, bőven részesedve a lehetséges haszonból.

Google hirdetés piackutatási módszer a gyakorlatban

A továbbiak nézzük meg gyakorlati példákon keresztül, mit árul el a piac a lehetőségekről a Google hirdetés módszer.

Futás témakör elemzése a Google hirdetés módszerrel

Legyen az első példánk a futás.

Ha visszaemlékszel, a Google Trends ezeket mutatta meg neked a futás, mint témakör elemzésekor, mint olyan területeket, ahol van piaci kereslet:

  • futás edzésterv
  • futás kezdőknek
  • maraton futás
  • futás kalória
  • félmaraton
  • futás bemelegítés
  • futás hatásai
  • 5 km futás
  • 10 km futás
  • futás fogyás

Lássuk a “futás edzésterv” kifejezés elemzését a Google hirdetés módszerben fent leírtak szerint. Ugyanezt alkalmazhatod aztán a többi kereső kifejezésre is.

Google hirdetés módszer alkalmazása futás edzésterv kifejezésre
Üzleti napló bejegyzés Google hirdetés piackutatás módszer alkalmazásával, „futás edzésterv” kifejezésre
(Sipos Ottó, 2020. október)

Az elemzés készítésekor 4 hirdető volt a „futás edzésterv” kifejezésre. A hirdetők domain neve bekerült az üzleti naplóba, mellette, hogy milyen jellegű termékeket értékesítenek online Google hirdetés kampányt (is) folytatva és milyen a marketingjük megítélése.

A hirdetők termékei:

  • tréningek
  • klub tagságok
  • teljesítmény diagnosztika
  • edzéstervek
  • táplálék kiegészítők
  • futó táborok

A négy hirdető egyik hirdetése sem vezet közvetlenül olyan oldalra, ami lézer pontosan futó edzéstervet kínálna, vagy azt célozva érdeklődő generáló tevékenységet végezne. Az érdeklődőnek tovább kell bogarásznia a weboldalon ahhoz, hogy edzéstervvel kapcsolatos információt vagy terméket, szolgáltatást találna. Emiatt mind a négy hirdető a relatívan gyenge marketing (R.GY.M.) kategóriába került.

Az információk megerősítik, hogy

  • az emberek keresik a témát
  • több cég költ a piacon folyamatosan, mert vélhetően megtérül a befektetésük
  • cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
  • termékek széles köre létezik a piacon
  • viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható

Projektmenedzsment témakör elemzése a Google hirdetés módszerrel

Ha visszaemlékszel, a Udemy módszer nagy potenciált jelzett projektmenedzsment témában.

Itt most a “projektmenedzsment” kifejezésre mutatom meg, hogyan elemezheted a Google hirdetés módszerrel a valószínűsíthető piaci lehetőségeket.

Google hirdetés módszer alkalmazása projektmenedzsment kifejezésre
Üzleti napló bejegyzés Google hirdetés piackutatás módszer alkalmazásával, “projektmenedzsment” kifejezésre
(Sipos Ottó, 2020. október)

Az elemzés készítésekor hat hirdető volt a „projektmenedzsment” kifejezésre. A hirdetők domain neve mellé bekerült az üzleti naplóba, hogy milyen jellegű termékeket értékesítenek online Google hirdetés kampányt (is) folytatva és milyen a marketingjük megítélése.

A hirdetők termékei:

  • projektmenedzsment szoftver
  • projektmenedzsment képzések
  • ingatlan projektek menedzselése
  • üzleti tanácsadás, szervezetfejlesztés

A hat hirdetés többsége közvetlenül olyan oldalra vezet, ami projektmenedzsmenttel kapcsolatos terméket kínál vagy azt célozva érdeklődő generáló tevékenységet végez. Emiatt ezek a relatívan jó marketing (R.J.M.) kategóriába kerültek.

Az információk megerősítik, hogy

  • az emberek keresik a témát
  • több cég költ a piacon folyamatosan, mert vélhetően megtérül a befektetésük
  • cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
  • termékek széles köre létezik a piacon
  • viszonylag jó marketing gyakorlatot folytat a hirdetők többsége, ezért még erősebb marketing tevékenységre vagy kifejezetten erős márkára van szükség a sikerhez ebben a versenykörnyezetben

Zárszó

Mint láthattad a Google hirdetés módszer rengeteg fontos és értékes információt ad a piacon valószínűsíthető keresletről az aktív Google hirdetések elemzésével.

Megerősítést kaphatsz, hogy

  • az emberek keresik a tapasztalatodat,
  • egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
  • cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
  • mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
  • esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható

Ha a piac nem jelzi a kereslet valószínű meglétét, akkor érdemes más területet megvizsgálnod, ha online vállalkozásba fognál.

Ha pozitívak a visszajelzések, akkor viszont ezekkel már magabiztosan, a feltárt információk birtokában kezdheted kidolgozni és felépíteni az induló termékedet és egy olyan személyes márkát,

  • amivel sikeresen eladhatod a saját termékedet
  • amire jól érzékelhetően meglehet a piaci igény

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.

Sipos Ottó