Google top 10 – versenytárs elemzés
google top 10 versenytárs elemzés
Kezdőlap » Google top 10 – versenytárs elemzés

Google top 10 – versenytárs elemzés

Összegzés:

Amikor online jelenlétet tervezel, a versenytárs elemzés egyik leghangsúlyosabb területe a Google top 10 találat vizsgálata.

Amikor online jelenlétet tervezel, bármilyen témakörről legyen is szó, a versenytárs elemzés, a piackutatás egyik leghangsúlyosabb területe a Google top 10 találat vizsgálata,

Miért?

Mert akik megjelennek a Google kereső első találati oldalán, azokkal kell megküzdened a vevőid figyelméért.

Küzdelem a vevők figyelméért a Google top 10 között

Ha nem vagy jelen ezek között a találatok között, tulajdonképpen feladod a versenyt, átengeded a lehetőséget a többieknek. A célod a találatok közé való bekerülés lehet.

Ha nem vagy ott az első találatok között, potenciális lehetőségtől esel el, hogy nagyobb figyelmet kapj a vevőktől. Célod az lehet, hogy például kereső optimalizálási technikákkal javíts a pozíciódon.

Ha olyan módon jelensz meg a találati oldal elején, hogy nem tudod a vevők figyelmét felkeltve átkattintásra bírni őket, az erőfeszítéseid jórészt hiába valók. Célod az átkattintási arány növelése lehet olyan technikák használatával, amikkel a megjelent találat szövegét, megjelenését módosíthatod, számodra kedvezően.

Ha több találattal is meg tudsz jelenni a találati oldalon, potenciálisan megtöbbszörözheted a lehetőségeidet és több versenytárssal szemben tudsz piaci előnyt kialakítani. Célod ezeknek a „többes találatoknak” a kivívása lehet.

Hogyan azonosítsd tudatosan a versenytársaidat?

Ha az eddig használt piackutatási módszerek használatával szisztematikusan felkutattad a tapasztalatod piacra viteléhez meglévő keresletet, az üzleti naplódban már sorakoznak azok a kifejezések, amiken keresztül a leendő vevőid nap mint nap keresik a tudásodat.

Nincs más dolgod, mint visszanézni a naplódban a feljegyzett kereső kifejezéseket és beírni őket a Google-ba.

Nézd meg, hogy milyen találatokat hoz a Google, mik szerepelnek a Google top 10 között.

Haladj kifejezésről kifejezésre és rögzítsd magadnak, hogy

  • Melyik találati pozícióban, milyen szereplők találatait látod és azok milyen oldalakra vezetnek?
  • Vannak-e olyan szereplők, akik több kereső kifejezésre is felbukkannak a találati oldalon, vagyis jelentős vevői figyelmet tudhatnak magukénak?
  • Végignézve a találatokat, milyen szövegek, vizuális elemek jelennek meg? Melyek azok, amik téged átkattintásra ösztönöznének?
  • A felkeresett oldalakon milyen értékesítésre utaló tevékenységet tapasztalsz? Milyen termékei vannak a versenytársaidnak?
  • Mennyire találod optimalizáltnak, tudatosnak a találati oldalon megjelenő információkat?

Zárszó

Mivel az online térben szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni és ehhez keresed a potenciális lehetőségeket, mindenképpen azonosítanod érdemes azokat a szereplőket, akik a Google találatok között megjelennek, hiszen ők versenytársaid a vevők figyelméért folytatott küzdelemben.

Az egyéb online piackutatási módszerekkel azonosított kifejezéseket használva, a találati oldalakon felbecsülhetetlen információkat találhatsz a versenytársaidról a megjelenő találatokon keresztül.

Feltérképezted, hogy a Google szemében kik ezek a versenytársak, mekkora figyelmet kaphatnak a vevőktől, milyen módon kommunikálnak ezen a csatornán keresztül, majd felfedezheted, hogy milyen termékeik vannak és milyen marketinget folytatnak a termékek promóciójához.

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.

Sipos Ottó