Amikor online jelenlétet tervezel, bármilyen témakörről legyen is szó, a versenytárs elemzés, a piackutatás egyik leghangsúlyosabb területe a Google top 10 találat vizsgálata,
Miért?
Mert akik megjelennek a Google kereső első találati oldalán, azokkal kell megküzdened a vevőid figyelméért.
Tartalom
Küzdelem a vevők figyelméért a Google top 10 között
Ha nem vagy jelen ezek között a találatok között, tulajdonképpen feladod a versenyt, átengeded a lehetőséget a többieknek. A célod a találatok közé való bekerülés lehet.
Ha nem vagy ott az első találatok között, potenciális lehetőségtől esel el, hogy nagyobb figyelmet kapj a vevőktől. Célod az lehet, hogy például kereső optimalizálási technikákkal javíts a pozíciódon.
Ha olyan módon jelensz meg a találati oldal elején, hogy nem tudod a vevők figyelmét felkeltve átkattintásra bírni őket, az erőfeszítéseid jórészt hiába valók. Célod az átkattintási arány növelése lehet olyan technikák használatával, amikkel a megjelent találat szövegét, megjelenését módosíthatod, számodra kedvezően.
Ha több találattal is meg tudsz jelenni a találati oldalon, potenciálisan megtöbbszörözheted a lehetőségeidet és több versenytárssal szemben tudsz piaci előnyt kialakítani. Célod ezeknek a „többes találatoknak” a kivívása lehet.
Hogyan azonosítsd tudatosan a versenytársaidat?
Ha az eddig használt piackutatási módszerek használatával szisztematikusan felkutattad a tapasztalatod piacra viteléhez meglévő keresletet, az üzleti naplódban már sorakoznak azok a kifejezések, amiken keresztül a leendő vevőid nap mint nap keresik a tudásodat.
Nincs más dolgod, mint visszanézni a naplódban a feljegyzett kereső kifejezéseket és beírni őket a Google-ba.
Nézd meg, hogy milyen találatokat hoz a Google, mik szerepelnek a Google top 10 között.
Haladj kifejezésről kifejezésre és rögzítsd magadnak, hogy
- Melyik találati pozícióban, milyen szereplők találatait látod és azok milyen oldalakra vezetnek?
- Vannak-e olyan szereplők, akik több kereső kifejezésre is felbukkannak a találati oldalon, vagyis jelentős vevői figyelmet tudhatnak magukénak?
- Végignézve a találatokat, milyen szövegek, vizuális elemek jelennek meg? Melyek azok, amik téged átkattintásra ösztönöznének?
- A felkeresett oldalakon milyen értékesítésre utaló tevékenységet tapasztalsz? Milyen termékei vannak a versenytársaidnak?
- Mennyire találod optimalizáltnak, tudatosnak a találati oldalon megjelenő információkat?
Zárszó
Mivel az online térben szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni és ehhez keresed a potenciális lehetőségeket, mindenképpen azonosítanod érdemes azokat a szereplőket, akik a Google találatok között megjelennek, hiszen ők versenytársaid a vevők figyelméért folytatott küzdelemben.
Az egyéb online piackutatási módszerekkel azonosított kifejezéseket használva, a találati oldalakon felbecsülhetetlen információkat találhatsz a versenytársaidról a megjelenő találatokon keresztül.
Feltérképezted, hogy a Google szemében kik ezek a versenytársak, mekkora figyelmet kaphatnak a vevőktől, milyen módon kommunikálnak ezen a csatornán keresztül, majd felfedezheted, hogy milyen termékeik vannak és milyen marketinget folytatnak a termékek promóciójához.
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.