Online piackutatás módszerek, amivel megtudhatod, visszaigazolja-e a piac, hogy szükség van a tapasztalatra, amivel rendelkezel
Szeretnél online vállalkozást indítani, de nem tudod, hogy lesz-e kinek értékesítened a tudásodat? Online piackutatás módszereket keresel, amivel felmérheted a piaci keresletet?
Ne keresgélj tovább, ezeket a módszereket találod ebben a gyűjteményben.
Google Trends online piackutatás módszer
A Google Trends piackutatási módszerrel fontos adatokhoz juthatsz, mennyien keresik a tapasztalatodat.
Ebben a módszerben a legnagyobb keresőrendszer, a Google siet segítségedre.
Nem csak azt árulja el, hogy mennyien keresik a tudásodat, tapasztalatodat, hanem azt is, hogy
- milyen ezeknek a kereséseknek a trendje?
- érdemes-e lehet-e online vállalkozást létrehoznod?
- alátámasztják-e a piac érdeklődését konkrét adatok?
A Google Trends a vizsgált terület mellett felszínre hozhat további ígéretes, kapcsolódó lehetőségeket is, közte olyanokat, amire eddig talán nem is gondoltál.
A Google Trends módszert itt ismerheted meg és fordíthatod a belőle kinyerhető adatokat online vállalkozásod hasznára.
Google hirdetés módszer online piackutatáshoz
A Google hirdetés módszer rengeteg fontos és értékes információt ad a piacon valószínűsíthető keresletről az aktív Google hirdetések elemzésével.
Fontos! Egyetlen forintot sem kell hirdetésre költened a módszer alkalmazásához!
Megerősítést kaphatsz, hogy
- az emberek keresik a tapasztalatodat,
- egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
- cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
- mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
- esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható
Ismerd meg a Google hirdetés módszert és alkalmazd online piackutatáshoz. Szerez értékes információkat a piaci kereslet-kínlatról, hogy intelligens döntéseket hozhass, mielőtt belevágsz, hogy jövedelmező online vállalkozást építs a tapasztalatodra alapozva.
Facebook hirdetéstár módszer online piackutatáshoz
A Facebook hirdetéstár módszerrel arra kaphatsz újabb megerősítést, hogy a piacon, ahol szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni, valóban vannak-e vevők.
Fontos! Egyetlen forintot sem kell hirdetésre költened a módszer alkalmazásához!
A módszerrel információkat nyerhetsz, hogy
- van-e a piaci szereplőnek Facebook oldala
- az oldal nevében hirdet-e a Facebookon
- milyen hirdetéseket futtat
- hol futtatja a hirdetéseket a Facebook hirdetési hálózatán (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network …) belül
- mennyi ideje futtatja a hirdetéseket
- milyen online oldalon, mit értékesít a hirdetéseken keresztül
- az értékesítés támogatásához relatívan gyenge vagy jó marketinget alkalmaz
Itt találod a Facebook hirdetés módszer részleteit, példákkal illusztrálva.
Magazin módszer piackutatáshoz
Ez a piackutatási módszer a piacon elérhető magazinokból ad neked hasznos információkat.
A magazin módszer azoknak kínál hasznos piaci adatokat, akik szeretnék megtudni, hogy a piacban van-e akkora potenciál, ami eltart akár egy papír alapú magazint is.
Ahol megéri szerkesztőséget, nyomtatást, fizikai terjesztést fenntartani és a vevők előfizetnek a magazinra, ott biztosan számodra is lesz elég hely a piacon, hogy a tapasztalatodat pénzzé tedd.
Ismerd meg a Magazin módszert és használd piackutatásra. Szerezz vele visszajelzést a piacról az online vállalkozásod indítása előtt.
Versenytárs elemzés – Google top 10
Ez a piackutatási módszer az online versenytársaidról ad információt, akikkel meg kell küzdened a vevők figyelméért, ha online vállalkozást építesz.
A módszerrel megtudhatod:
- a Google szemében kik a versenytársaid
- mekkora figyelmet kaphatnak a vevőktől
- milyen módon kommunikálnak ezen a csatornán keresztül
- majd felfedezheted, hogy milyen termékeik vannak és
- milyen marketinget folytatnak a termékek promóciójához
Piacszegmentálás egyszerűen
Az online piackutatás során a piaci szegmensek feltárása, elemzése megalapozza a leendő termékfejlesztési és marketing kommunikációs potenciált is.
A piacszegmentáláshoz a primer változóknak megfelelően használhatod az általános szegmenseket, amikhez ráadásul aztán sok esetben csak nehezen tudod megtalálni és elérni az oda tartozó embereket, vagy használod ezt az egyszerű szegmens meghatározási módszert.
A módszerrel a szegmensbe tartozók:
- önmagukat azonosítják
- kifejezik a szándékukat, hogy információra van szükségük
- könnyen elérhetők tartalom marketinggel
- könnyen elérhetők réjuk szabott termékekkel
- könnyen elérhetők hirdetésekkel
Az alapvető jelentőségű piacszegmentálás eljárás részleteit itt találod.
Piackutatás Facebook csoportokban
A piackutatás során fontos, hogy minél inkább, közvetlenül megismerhesd a potenciális ügyfeleid problémáit, céljait és az eszközöket, amiket használni szeretne.
A Facebook csoportok kiváló, ráadásul ingyenes lehetőséget adnak ezeknek az információknak a beszerzéséhez.
A módszerrel megtudhatod:
- milyen Facebook csoportokban fordulnak meg a témád iránt érdeklődők
- hogyan viselkednek ezekben a csoportokban
- mik a célcsoportod problémái
- milyen vágyaik vannak, milyen célok felé törekednek
- milyen eszközök, módszerek segítenének nekik
- miben segítheted őket
A Facebook csoportokra vonatkozó piackutatási módszerről, itt találod a részleteket.
Udemy módszer – online piackutatás
A következő piackutatási eljárás a Udemy módszer.
A Udemy speciális abban a tekintetben, hogy itt konkrét, jövedelmező digitális termékeket tudsz felmérni.
Egyaránt segít
- piaci visszajelzést kapni keresletről, kínálatról, hogy ne pazarold az idődet felesleges körökre és meddő próbálkozásokra
- előkészíteni a saját termékedet, hogy gyorsabban tudj piacra jutni
- felkészülni az értékesítés eredményes módszereiből, hogy ne a homályban kelljen majd tapogatóznod
A Udemy módszer részletei itt találhatók. Minden digitális vállalkozónak alap olvasmány.
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.