8 online piackutatás módszer online vállalkozás előkészítéséhez
online piackutatás módszerek Sipos Ottóval
Kezdőlap » 8 online piackutatás módszer online vállalkozás előkészítéséhez

8 online piackutatás módszer online vállalkozás előkészítéséhez

Összegzés:

Online piackutatás módszerek, ha tapasztalatodra alapozva online vállalkozást szeretnél indítani. Így mérd fel a piaci keresletet.

Online piackutatás módszerek, amivel megtudhatod, visszaigazolja-e a piac, hogy szükség van a tapasztalatra, amivel rendelkezel

Szeretnél online vállalkozást indítani, de nem tudod, hogy lesz-e kinek értékesítened a tudásodat? Online piackutatás módszereket keresel, amivel felmérheted a piaci keresletet?

Ne keresgélj tovább, ezeket a módszereket találod ebben a gyűjteményben.

Google Trends online piackutatás módszer

piaci igény meghatározása google trends használatával
Ottó bemutatja a Google Trend módszert, amivel elemezheted, hogy a piac Google kereséseken keresztül mennyire igazolja vissza, hogy igény van a tapasztalatodra.

A Google Trends piackutatási módszerrel fontos adatokhoz juthatsz, mennyien keresik a tapasztalatodat.

Ebben a módszerben a legnagyobb keresőrendszer, a Google siet segítségedre.

Nem csak azt árulja el, hogy mennyien keresik a tudásodat, tapasztalatodat, hanem azt is, hogy

  • milyen ezeknek a kereséseknek a trendje?
  • érdemes-e lehet-e online vállalkozást létrehoznod?
  • alátámasztják-e a piac érdeklődését konkrét adatok?

A Google Trends a vizsgált terület mellett felszínre hozhat további ígéretes, kapcsolódó lehetőségeket is, közte olyanokat, amire eddig talán nem is gondoltál.

A Google Trends módszert itt ismerheted meg és fordíthatod a belőle kinyerhető adatokat online vállalkozásod hasznára.

Google hirdetés módszer online piackutatáshoz

online piackutatás Sipos Ottóval Google hirdetés módszer
Ebben az online piackutatási módszerben Ottó azt vizsgálja, mennyi és milyen Google hirdetést használnak a piaci szereplők, továbbá milyen minőségű a marketingjük a termékeik értékesítéséhez.

A Google hirdetés módszer rengeteg fontos és értékes információt ad a piacon valószínűsíthető keresletről az aktív Google hirdetések elemzésével.

Fontos! Egyetlen forintot sem kell hirdetésre költened a módszer alkalmazásához!

Megerősítést kaphatsz, hogy

  • az emberek keresik a tapasztalatodat,
  • egy vagy akár több cég költ a piacon folyamatosan, mert megtérül a befektetésük
  • cégek versenyeznek egymással az emberek figyelmének megragadásáért
  • mik azok a termékek, amik már most sikeresen értékesíthetők
  • esetenként viszonylag gyenge marketinggel érik el a hirdetők a sikereiket, ami tudatos munkával bármikor túlszárnyalható

Ismerd meg a Google hirdetés módszert és alkalmazd online piackutatáshoz. Szerez értékes információkat a piaci kereslet-kínlatról, hogy intelligens döntéseket hozhass, mielőtt belevágsz, hogy jövedelmező online vállalkozást építs a tapasztalatodra alapozva.

Facebook hirdetéstár módszer online piackutatáshoz

Facebook hirdetéstár módszer piackutatáshoz Sipos Ottóval

A Facebook hirdetéstár módszerrel arra kaphatsz újabb megerősítést, hogy a piacon, ahol szeretnéd a tapasztalatodat értékesíteni, valóban vannak-e vevők.

Fontos! Egyetlen forintot sem kell hirdetésre költened a módszer alkalmazásához!

A módszerrel információkat nyerhetsz, hogy

  • van-e a piaci szereplőnek Facebook oldala
  • az oldal nevében hirdet-e a Facebookon
  • milyen hirdetéseket futtat
  • hol futtatja a hirdetéseket a Facebook hirdetési hálózatán (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network …) belül
  • mennyi ideje futtatja a hirdetéseket
  • milyen online oldalon, mit értékesít a hirdetéseken keresztül
  • az értékesítés támogatásához relatívan gyenge vagy jó marketinget alkalmaz

Itt találod a Facebook hirdetés módszer részleteit, példákkal illusztrálva.

Magazin módszer piackutatáshoz

magazin módszer piaci kereslet azonosítására
Ottó ebben a módszerben a magazinokat használja fel, amikor tapasztalat alapú online vállalkozások számára vizsgálja a piaci keresletet

Ez a piackutatási módszer a piacon elérhető magazinokból ad neked hasznos információkat.

A magazin módszer azoknak kínál hasznos piaci adatokat, akik szeretnék megtudni, hogy a piacban van-e akkora potenciál, ami eltart akár egy papír alapú magazint is.

Ahol megéri szerkesztőséget, nyomtatást, fizikai terjesztést fenntartani és a vevők előfizetnek a magazinra, ott biztosan számodra is lesz elég hely a piacon, hogy a tapasztalatodat pénzzé tedd.

Ismerd meg a Magazin módszert és használd piackutatásra. Szerezz vele visszajelzést a piacról az online vállalkozásod indítása előtt.

Versenytárs elemzés – Google top 10

google top 10 versenytárs elemzés
Ottó segít tudatosítani, miért kiemelkedően fontos a Google top 10 találat elemzése, amikor online piackutatást végzel.

Ez a piackutatási módszer az online versenytársaidról ad információt, akikkel meg kell küzdened a vevők figyelméért, ha online vállalkozást építesz.

A módszerrel megtudhatod:

  • a Google szemében kik a versenytársaid
  • mekkora figyelmet kaphatnak a vevőktől
  • milyen módon kommunikálnak ezen a csatornán keresztül
  • majd felfedezheted, hogy milyen termékeik vannak és
  • milyen marketinget folytatnak a termékek promóciójához

Piacszegmentálás egyszerűen

piacszegmantálás Sipos Ottóval
Ottó így azonosítja a megcélozható piaci szegmenseket, ha online vállalkozás piackutatását végzi

Az online piackutatás során a piaci szegmensek feltárása, elemzése megalapozza a leendő termékfejlesztési és marketing kommunikációs potenciált is.

A piacszegmentáláshoz a primer változóknak megfelelően használhatod az általános szegmenseket, amikhez ráadásul aztán sok esetben csak nehezen tudod megtalálni és elérni az oda tartozó embereket, vagy használod ezt az egyszerű szegmens meghatározási módszert.

A módszerrel a szegmensbe tartozók:

  • önmagukat azonosítják
  • kifejezik a szándékukat, hogy információra van szükségük
  • könnyen elérhetők tartalom marketinggel
  • könnyen elérhetők réjuk szabott termékekkel
  • könnyen elérhetők hirdetésekkel

Az alapvető jelentőségű piacszegmentálás eljárás részleteit itt találod.

Piackutatás Facebook csoportokban

piackutatás Facebook csoportokban
A piackutatás során ezeket keresi Ottó információként a Facebook csoportokban

A piackutatás során fontos, hogy minél inkább, közvetlenül megismerhesd a potenciális ügyfeleid problémáit, céljait és az eszközöket, amiket használni szeretne.

A Facebook csoportok kiváló, ráadásul ingyenes lehetőséget adnak ezeknek az információknak a beszerzéséhez.

A módszerrel megtudhatod:

  • milyen Facebook csoportokban fordulnak meg a témád iránt érdeklődők
  • hogyan viselkednek ezekben a csoportokban
  • mik a célcsoportod problémái
  • milyen vágyaik vannak, milyen célok felé törekednek
  • milyen eszközök, módszerek segítenének nekik
  • miben segítheted őket

A Facebook csoportokra vonatkozó piackutatási módszerről, itt találod a részleteket.

Udemy módszer – online piackutatás

piackutatás udemy módszer
Ebben a piackutatási módszerben Ottó a Udemy-t használja, hogy fontos visszajelzéseket kapjon a piaci keresletről és sok-sok aktuális kínálatról.

A következő piackutatási eljárás a Udemy módszer.

A Udemy speciális abban a tekintetben, hogy itt konkrét, jövedelmező digitális termékeket tudsz felmérni.

Egyaránt segít

  • piaci visszajelzést kapni keresletről, kínálatról, hogy ne pazarold az idődet felesleges körökre és meddő próbálkozásokra
  • előkészíteni a saját termékedet, hogy gyorsabban tudj piacra jutni
  • felkészülni az értékesítés eredményes módszereiből, hogy ne a homályban kelljen majd tapogatóznod

A Udemy módszer részletei itt találhatók. Minden digitális vállalkozónak alap olvasmány.

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.

Sipos Ottó