Udemy módszer – így használd piackutatásra
piackutatás udemy módszer
Kezdőlap » Udemy módszer – így használd piackutatásra

Udemy módszer – így használd piackutatásra

Összegzés:

Online piackutatás során érdemes a udemy módszert alkalmaznod. Megítélheted vele a piaci kereslet-kínálat egy kiemelten fontos szegmensét.

A piackutatás során sok szempontot érdemes megismerned, megvizsgálnod, minél pontosabb képed lehessen a piac viselkedéséről, a pici lehetőségekről. Egyik legizgalmasabb módszer, amit alkalmazni szoktam, a Udemy módszer.

Mi a Udemy módszer?

A Udemy módszer egy olyan piackutatási módszer, ahol azt vizsgálhatod meg, vannak-e a piacon keresett online tanfolyamok, képzések.

Miért lehet neked is érdekes a Udemy piackutatás módszer?

Amikor a tapasztalatodra szeretnél személyes márkát és jövedelmező online jelenlétet építeni annak érdekében, hogy elérd vele személyes céljaidat, két szempontból is fontos információt nyerhetsz a Udemy módszerrel.

  1. Egyrészt a piac visszaigazolhatja, hogy van-e a témádban kereslet
  2. Másrészt, mélyebbre ásva, megerősítést, ötleteket nyerhetsz, hogy a tudásodat milyen formában tudod értékesíteni a téma iránt érdeklődőknek.
    Jó megközelítés lehet-e, ha online tanfolyamot építesz a tudásodra?

Hogyan vizsgálhatod a keresletet a Udemy módszerrel?

A udemy.com egy angol nyelvű portál, ahol rengeteg témában találsz online képzéseket.

Bár nem közvetlenül a magyar piacról kaphatsz vele képet, alkalmas rá, hogy óriási mintán megvizsgáld, a témádban van-e érdeklődés az angol nyelvű piacon, vásárolják-e az emberek az online képzéseket.

A korábbi példáinkat követve, nézzük meg, mit tapasztalunk a Udemy-n futás, grillezés és projektmenedzsment témákban.

Találkozik-e ezekben a témákban a piaci kereslet és kínálat?

Vannak-e piaci szereplők, akik erőforrásaikat nem kímélve online képzéseket állítanak elő és visznek piacra a Udemy-n, illetve vannak-e piaci szereplők, akik ezeket a képzéseket megvásárolják?

Udemy – futás

Az alábbi képen egy online képzést láthatsz, amit már 1540, futás iránt érdeklődő vásárolt meg.

Ez alapján

  • a témától nem idegen az online képzés
  • a vásárlók már több, mint 8 millió forintnak megfelelő eurót fizettek ki ezért a képzésért
Udemy képzés futás témakörben
Eddig 1450-en vásárolták meg ezt a futással kapcsolatos Udemy képzést, ami több, mint 8 millió Forint költésnek felel meg.

Folytatva az elemzést, további futás témájú képzéseket találsz a Udemy-n például az alábbi témakörökben:

  • maraton futás
  • futás során fellépő gyakori sérülések megelőzése, kezelése
  • futás edzés módszerek

Az információ megerősíti, hogy ha futás témában van tapasztalatod és szeretnél személyes márkát, online jelenlétet építeni, mindenképpen érdemes tesztelned, hogy a hazai piacon van-e kereslet online tanfolyamra.

Ha nagyban gondolkodsz, és nem idegen számodra az angol nyelvű közeg, akkor persze akár a nemzetközi piacban is gondolkodhatsz, hiszen a tudásod, tapasztalatod érték, értékesíthető ott is.

Udemy – projektmenedzsment

Ha megvizsgálad a Udemy-n található információkat projektmenedzsment témában még a futásnál is nagyobb piaci aktivitást tapasztalhatsz.

Még több a Udemy képzés és még több a vásárló.

Például az alábbi képen látható agilis projektmenedzsment képzést 95597-en vették meg.

Egy gyors számolás, és máris egy 310 millió forintnak megfelelő eurót megmozgató képzésre bukkantál, és ez csak egy a sok közül, amik a Udemy-n projektmenedzsment témában megtalálhatóak.

agilis projektmenedzsment témájú képzés a udemy-n
Több, mint 310 millió forintnak megfelelő eurót fizettek ki csak ezért az agilis projektmenedzsment témájú képzésért a Udemy-n

Főbb altémák, amik egy rövid áttekintés alapján szembe jönnek:

  • különböző projektmenedzsment képesítésekre való felkészítő tanfolyamok
  • agilis projektmenedzsment
  • projektmenedzsment kezdőknek

Ha a tanfolyamok vásárlói adatait nézed, egészen szédítő mennyiségeket láthatsz.

Van közöttük olyan tanfolyam, amit már több mint 150 ezren vásároltak meg.

Egészen pazar visszajelzés a piactól. Itt bizony van nemzetközi kereslet, érdemes tesztelned a hazai piacot is, ha ebben a témában van tapasztalatod.

Udemy – grillezés

A grillezéshez közvetlenül csak néhány tanfolyam kapcsolódik, de kicsit tágítva a témakört, főzés témában már szélesebb a kínálat.

A vásárlási adatok viszont elég visszafogottak, pár száznál több vásárló nem látható.

udemy kezdő főzés tanfolyam
Kzedő főzés tanfolyam a Udemy-n, amit eddig 411-en vásároltak meg.

Online tanfolyamok tekintetében ebben a témában nem látszik sem nagy piaci kínálat, sem nagy kereslet a Udemy-t elemezve.

Kérdés, hogy más fajta termékeket, más jellegű vállalkozást lehet-e a témában építeni. Ezt további elemzések, piaci tesztelések mutathatják meg.

Milyen megerősítést, ötleteket nyerhetsz a módszerrel?

Az eddigiekben arra használtad a Udemy-t, hogy megvizsgáld,

  • vannak-e a témádban online tanfolyamok (kínálati oldal)
  • ezeket mennyien vásárolták már meg (keresleti oldal)
  • mennyit költöttek a tanfolyamok megvásárlására

Ezzel piackutatási adataid vannak arról, hogy a piac visszaigazolja-e a téma online képzések területen való életképességét.

A továbbiakban érdemes mélyebben megvizsgálnod az egyes tanfolyamok témaköreit, tartalmát, promócióját, mert ezek segítséget adhatnak

  • a saját terméked kidolgozásához
  • témakörök azonosításához, amikre cikkeket, közösségi média megjelenéseket építve a termékedre irányíthatod az érdeklődőket
  • a terméked értékesítési oldalának tartalmához, felépítéséhez

Érdemes akár megvásárolnod a legkeresettebb online képzéseket, hogy pontosan lásd, milyen módon építették fel a tanfolyamokat:

  • milyen videókat használnak
  • milyen segédleteket adnak a tanulónak
  • van-e hozzáférés az oktatóhoz személyes konzultációra
  • hogyan ellenőrizheted a tudásodat a tanfolyam elvégzésekor

Ez mind-mind értékes információ lesz, ha úgy döntesz, online tanfolyamokat készítenél a tapasztalatodra építve.

Vegyük végig a fent már vizsgált agilis projektmenedzsment tanfolyam Udemy oldalán található információkat.

Mit fogsz tanulni szekció

A tanfolyam előnyökre fókuszáló leírása, vevő oldalú megközelítéssel.

Forrás: udemy.com

Figyeld meg, nem az szerepel itt, mit tartalmaz a tanfolyam, hanem, hogy aki elvégzi, annak miért lesz jó, milyen előnyei származnak belőle.

Első olvasásra is lejön belőle, mennyivel nagyobb haszna származik a tanulónak a tanfolyamból, mint amennyit rá kell költenie.

Érdemes a benne szereplő előnyöket felírnod külön index kártyákra. Felhasználhatod a benne szereplő gondolatokat, amikor majd saját termék promóciódat készíted elő és kivitelezed.

Érdemes a benne szereplő, a témához tartozó kifejezéseket felvenned egy táblázatba, és ezekre

  • kulcsszó alapú piacelemzést végezni a piackutatásod kiterjesztéseként
  • érdeklődőket vonzó tartalmakat készíteni
  • tartalmat készíteni a termékeid kidolgozásakor

Érdemes megfigyelned az alábbi felsorolást. A sorok önmagukban megérnek akár egy-egy promóciós blog posztot a tanfolyam promóciója során vagy amikor a potenciális érdeklődők látókörébe szeretnél kerülni.

Forrás: udemy.com

Mit tartalmaz az online tanfolyam?

Világos leírása annak, mit kap pontosan a tanuló, ha megveszi a tanfolyamot. Nem maradnak kérdőjelek, látja, mire adja ki a pénzét.

mit kap a tanuló a tanfolyam megvásárlásával: videók, kézikönyv, feladatlapok, egyeni támogatás, hozzáférés, ingyen frissítések
Forrás: udemy.com

Jó példa, hogyan lesz majd érdemes neked is kommunikálnod a tanfolyamaid formai elemeit, tartalmát.

Miért ezt a tanfolyamot válaszd?

A következő szakaszban 15 szempontban, 15 előny formájában érkezik megerősítés, miért érdemes a vevőnek pont ezt a tanfolyamot választania.

Miért ezt a tanfolyamot válaszd? 15 szempont.
Forrás: udemy.com

Az információ abban segíthet, hogyan tudsz majd előnyöket megfogalmazni az érdeklődőid felé, milyen üzenetek érhetnek célba a témakörödben.

Érdemes akár mindegyiket felírnod egy-egy index kártyára, és eltenned, gyűjtened egy „előnyök” dobozkában.

Szükséged lesz rá az értékesítési oldalon és a promóciós anyagaidban.

Megkülönböztetés más tanfolyamoktól

Újabb nagyon bölcs bekezdés, amiből olyan szempontokat kaphatsz, amik majd neked is segítenek megkülönböztetni a tanfolyamodat más, a piac egyéb szereplőinek a tanfolyamaitól.

miben különbözik a tanfolyam más udemy tanfolyamoktól
Forrás: udemy.com

Sok-sok olyan szempontot láthatsz, amik

  • segítenek benne, hogy a te tanfolyamodat válasszák
  • segítenek, hogy a vevő meggyőzze magát és a vásárlás mellett döntsön
  • segítenek érték alapú árazást alkalmazni az ár alapú árazás helyett (nem kell árversenybe keveredned, ami rontja a jövedelmezőséget, mert a te tanfolyamod gyakorlatilag összehasonlíthatatlan lesz a piacon lévő egyéb tanfolyamokkal, nem kapja meg bárhol máshol a vevő)

Kinek szól, kinek nem szól a tanfolyam

Óriási segítségedre lesznek az alábbiak, amikor a célcsoportod pontosításán dolgozol.

A pontos célcsoport lézer pontossá teheti a marketing kommunikációt A vevő magára ismerhet, bizonyossá válhat a választásában, megggyőzheti magát, hogy pontosan erre a termékre van szüksége.

kinek szól, és kinek nem, ki a célcsoportja a tanfolyamnak
Forrás: udemy.com

Az információ birtokában pontosítsd a célcsoport meghatározásodat.

Mik az agilis projektmenedzsment előnyei

udemy képzés előnyök
Forrás: udemy.com

Ebben a szakaszban újabb, a témával kapcsolatos kulcsszavak kerülnek előtérbe, amelyek megvizsgálhatóak, például a Google trends módszerrel, így egyre világosabb kép alakítható ki segítségükkel a piaci keresletről.

Az itteni információkat felhasználhatod a leendő terméked értékesítési oldalánál a vásárlók meggyőzésére.

Felhasználói véleményekből származó információk

A felhasználói véleményeket saját szavaikkal fogalmazzák meg a visszajelzést adó, a tanfolyamot már elvégző, ezért tartalmát jól ismerők.

A véleményikből ezért több fontos információhoz is hozzájuthatsz:

  • A használt nyelvezetből olyan szófordulatokat gyűjthetsz ki, amit magadtól, még akkor sem biztosan használnál, ha te magad is jó ismerője vagy a témának. Ezek a fordulatok jól használhatók leendő terméked értékesítési oldalán.
  • A véleményekből további, a vevők számára fontos előnyök ismerhetők meg, amik jól használhatók az értékesítési oldaladon.
  • A véleményekkel, főleg az egy vagy két csillagosakkal, olyan területek tárhatók fel, amiket hiányolnak a tanfolyamot elvégzők.
    A saját termékednél ezeket is felveheted a témakörök közé, ami újabb érdeklődőket győzhet meg, hogy a te termékedet vásárolják meg, ne másokét.

Figyeld a vélemények nyelvezetét és a problémákat, amiket a véleményezők felvetnek. Ezek aranyat érnek a piac megismerésében.

Zárszó

Mint láthattad a Udemy módszer rengeteg fontos és értékes információt ad a piacról az ott található online tanfolyamok elemzésével.

Adatokhoz juthatsz a piaci keresletről, kínálatról, megbecsülve akár az elérhető árbevételnek egy rendkívül fontos szegmensét.

A tanfolyamok Udemy értékesítési oldalának mélyebb elemzése segítségedre lehet további kulcs kifejezések megismeréséhez, amiken aztán folytathatod a már megismert piackutatási módszerek használatával a piac feltárását.

A módszerrel leendő termékedhez, annak értékesítési oldalához és a termék promóciójához is fontos ismeretekhez juthatsz.

Sipos Ottó