Versenytárs elemzés
versenytárs elemzés - Sipos Ottó
Kezdőlap » Versenytárs elemzés

Versenytárs elemzés

Ha a tapasztalatoddal jövedelmezően szeretnél versenyezni az interneten, az első lépések egyike egy versenytárs elemzés, amivel meggyőződsz róla, kik azok, akikkel meg kell küzdened az emberek figyelméért, illetve azok, akikkel stratégiai együttműködést köthetsz annak érdekében, hogy eredményes lehess.

A versenytársak három típusa

Közvetlen versenytársak

Ők, azok, akik a tapasztalatukkal ugyanazt a problémát oldják meg, ugyanolyan típusú emberek számára, mint te teszed.

Közvetett versenytársak

A versenytársaid második csoportja, a közvetett versenytársak, azok, akik olyan megoldást adnak, ami hasonló a tiédhez, és ugyanazoknak az embereknek szól.

Alternatív megoldások

Itt azokról a versenytársakról van szó, akik a tiédtől különböző megoldásokat adnak az emberek problémáira, céljaira, azok számára, akiket te is szeretnél elérni.

Az általuk adott megoldás lehet valamilyen egyértelmű helyettesítője a te megoldásodnak, de ide tartoznak azok is, akik több megoldást, eszközt ötvöznek ugyanannak a problémának a megoldására.

Válaszd ki az elemezni kívánt versenytársakat

Annak érdekében, hogy a legjobb betekintést nyerhesd a piac jelenlegi működésébe, a versenytársak tevékenységébe, válassz ki legalább 10 versenytársat, figyelve rá, hogy a fenti versenytárs típusok mindegyikéből legyen legalább egy, akinek áttekinted a működését.

Ügyfél kérdőívek és interjúk

Kérdőívekkel és interjúkkal keress meg olyan embereket, akik számára a tapasztalatod érték lehet, akiknek szeretnéd a tudásodat az ügyfelek számára értéket adóan, számodra pedig jövedelmezően átadni.

Kérdezd ki őket, hogy a piacon lévő megoldásokat már próbálták-e, miért igen, miért nem, és milyen tapasztalatuk volt vele. Segített-e teljesen vagy részben megoldani a problémájukat. Ha nem, akkor mi hiányzott.

Mindenre kíváncsi lehetsz, amiből kiderül, hogy milyen lehetőséged van a piacon, amivel meglévő problémát oldhatsz meg.

Elemezd a versenytársak weboldalait

A versenytársak weboldalának áttanulmányozása segítségedre lesz a következőkben:

  • Megismerheted a versenytársak termékeit, szolgáltatásait. Mit árulnak, milyen problémára, milyen módon próbálnak válaszolni. Láthatod az árazásukat.
  • Meg tudod vásárolni a termékeidet, amiből tanulhatsz a saját termék stratégiád és az eladási folyamataid felépítéséhez, optimalizálásához.
  • Láthatod, hogyan kommunikálnak, milyen marketinget folytatnak azokkal az emberekkel, akiket te is szeretnél elérni, megszólítani.
  • Láthatod, hogyan használják a tartalom marketinget, amin keresztül tanítják az érdeklődőiket, leendő vásárlókat. Láthatod, hogyan mozdítják őket a tartalom felől, az email listára feliratkozás és az eladás irányába,
  • Megismerheted, hogyan építik az email listájukat. Feliratkozhatsz rá, hogy lásd, mit, hogyan kommunikálnak az email marketing csatornájukban.
  • A weboldalról indulva rátalálhatsz a közösségi média csatornáikra (Facebook oldal, Facebook csoport, Instagram, Youtube csatorna, Slidehare, Twitter, Pinterest, Medium, TikTok …), és elemezheted azokat.

Vizsgáld meg, az ügyfelek milyen véleménnyel vannak a versenytársaidról.

Fontos visszajelzés a piacról, hogyan vélekednek a versenytársaid megoldásairól. Mit hiányolnak, mit tartanak jónak vagy rossznak.

Ezek az információk segítségedre lehetnek a kommunikációban és a termékeid kialakításában.

Zárszó – versenytárs elemzés

A versenytársaid elemzésével alapvető információkhoz juthatsz a piacról.

  • Azonosíts legalább 10 versenytársadat
  • Mindhárom kategóriából legyen legalább egy elemzésre kiválasztott
  • Kérdezd ki az ügyfeleidet a versenytársaidról
  • Vizsgáld meg alaposan a versenytársak weboldalait
  • Tudd meg az ügyfeleid véleményét a versenytársakról

Az erőfeszítéseit hozzájárulnak, hogy megtaláld a helyedet a piacon, a versenykörnyezetben, és olyan termékeket és kommunikációt tervezhess, amik várhatóan eredményesek lehetnek a piacon.

Sipos Ottó